Sökning: "gemensamt varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 58 uppsatser innehållade orden gemensamt varumärke.

  1. 1. Assessing an IT system implementation in a post merger scenario

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Jonas Florén; Kian Rousta; [2020]
    Nyckelord :Organizational Change; post-merger integration; sociomaterialism; technochange; warehouse management system; artifacts; organisationsförändring; artefakter; sociomaterialism; integration; technochange; IT system; uppköp och förvärv;

    Sammanfattning : Mergers and acquisitions (M&A) are today two common ways to expand and grow businesses. However, studies report that around 50-75% of all M&A transactions fail to yield expected results. This study focuses on the value creation realized in the post merger integration. LÄS MER

  2. 2. Vad lockar en grön kund? : - En kvantitativ studie om hur konsumenter påverkas av positivaoch negativa aspekter inom grön marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :John Wiklund; Kasper Lindqvist; Wingqvist Anton; [2020]
    Nyckelord :Grön marknadsföring; Greenwashing; Miljömärkningar; Influencer; Word of mouth; Emotionell och Rationell kommunikation; Miljöengagemang.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilken inverkan grön marknadsföring har påkonsumenter i deras val av produkt gällande livsmedel. Genom att undersöka fem olika aspekter inomgrön marknadsföring ämnar studien att ge mer insikt i hur konsumenter kan påverkas i både positivoch negativ riktning. LÄS MER

  3. 3. Bilden av landsbygden : Hur landsbygdskommuners visioner återskapas på Instagram

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Elin Antonsson; [2020]
    Nyckelord :population decline; Instagram; rural municipalities; place marketing; joint place making; place branding; befolkningsminskning; Instagram; landsbygdskommuner; platsmarknadsföring; gemensamt platsskapande; platsvarumärke;

    Sammanfattning : Utifrån situationen att befolkningen i Sveriges landsbygdskommuner minskar trots att landets befolkning i stort ökar (Erlingsson, Syssner & Ödalen, 2015), blir det allt svårare för dem att upprätthålla en tillfredsställande nivå av service och utveckling (Bjerke & Mellander, 2017; Stockdale, 2004). Attraktionen av intressenter blir därför en förutsättning för att kommunerna ska kunna bedriva sin verksamhet (Fredriksson, Färdigh & Törnberg, 2018). LÄS MER

  4. 4. Grafisk identitet i en tid av förändring. Hur uttrycks stora fordonstillverkares eco-branding i förhållande till paradigmskiftet mot krav på hållbar utveckling?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Ewe Wilhelm; [2018]
    Nyckelord :eco-branding; branding; grafisk identitet; corporate identity; grafisk design; graphic design; visuell kommunikation; visual communication; hållbar utveckling; sustainability; greenwashing; fordon; automotive; transport; electric; hybrid; ehv; bmw; toyota; tesla; volvo;

    Sammanfattning : I mitt arbete ämnar jag besvara frågan “Hur uttrycks stora fordonstillverkares eco-branding i förhållande till paradigmskiftet mot krav på hållbar utveckling?”. Syftet är att undersöka svårigheterna och balansgången med eco-branding inom fordonsindustrin. LÄS MER

  5. 5. Hur personliga är tjänsteföretag? : En innehållsanalys av friskvårdsföretags användning av sociala medier med fokus på personalens framställning

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Martin Rosqvist; [2018]
    Nyckelord :Marketing; brand; service; service company; staff; Marknadsföring; varumärke; service; tjänsteföretag; personal;

    Sammanfattning : Varför? Det är den ständiga frågan. Anledningen till att vissa företag lyckas bättre än andra beror ofta på hur man agerar med sin marknadsföring (Kotler och Keller 2012). Hos företag som erbjuder service (tjänsteföretag) ligger större krav på personalen som utgör ett viktigt redskap för att öka företagets värde. LÄS MER