Sökning: "gen-z"

Visar resultat 1 - 5 av 88 uppsatser innehållade ordet gen-z.

  1. 1. Inflationary Pressure: Exploring the Impact of Inflation on Gen Z’s Sustainable Consumption

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Erik Jahrl; Betiel Mebrahtom; [2024]
    Nyckelord :Sustainable consumption; Gen Z; Inflation;

    Sammanfattning : Background: Consumers of Gen Z are facing a reality of high inflation. With their unique characteristics and strong attitudes towards sustainability and environmental concern, this thesis is examining how their sustainable consumption is affected by inflation. LÄS MER

  2. 2. Influencer marketing inom hudvårdsbranschen : En kvantitativ studie om konsumenters attityd och köpintention

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Mikaela Isacson; Danayit Yibrah; [2024]
    Nyckelord :Social media; Influencer marketing; Attitude; Purchase intention; Interaction; Trust.; Sociala medier; Influencer marketing; Attityd; Köpintention; Interaktion; Förtroende.;

    Sammanfattning : Datum:   2024-01-04 Nivå:    Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Akademi:   Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens  Universitet.  Författare:   Danayit Yibrah   &   Mikaela Isacson                     (00/12/10)                 (99/02/26) Titel:    Influencer marketing inom hudvårdsbranschen Handledare:   Pejvak Oghazi Nyckelord:   Sociala medier, Influencer marketing, Attityd, Köpintention,  Interaktion, Förtroende. LÄS MER

  3. 3. Ecological Fashion Perspectives of the Green Generation: Examining Gen Z and Millennial attitudes towards the Swedish fashion industry's efforts to reduce emissions of greenhouse gases

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Amanda Håkansson; [2023-10-18]
    Nyckelord :sustainable development; fashion industry; environmental discourses; greenhouse gas emissions; attitudes;

    Sammanfattning : This paper seeks to examine how young Swedish consumers appurtenant to Generation Z and the Millennial generation perceive the effort made by four leading Swedish fashion companies H&M, Lindex, Kappahl, and Gina Tricot to reduce their emissions of greenhouse gases. Further, it explores the general attitudes that these generations hold toward the Swedish Fashion Industry’s approach to sustainable dev elopment. LÄS MER

  4. 4. TIKTOK: EN PRODUKT AV GENERATION Z - En kvalitativ studie som utreder hur och varför Sveriges Generation Z använder Tiktok.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emelie Lindberg; [2023-03-10]
    Nyckelord :Sociala medier; Tiktok; Generation Z; Gen Z; medieanvändning; uses gratifications theory; MAIN-model; new media;

    Sammanfattning : Executive summary We are constantly online in this new digital world, always reachable through numeral devises and plattforms. For older generations there has taken some time to adjust, but for one generation this constant connectivity is as normal as breathing. LÄS MER

  5. 5. Organisatoriskt arbete för att attrahera och behålla Gen Z. En fallstudie på ett företag inom bank- och finansbranschen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Josefin Mannevik; Filippa Risselborn; [2023-02-16]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Gen Z, individer som i den här studien bedöms vara 22-28 år gamla, antas vara den hittills största generationen på planeten och är i skrivande stund på god väg in i arbetslivet. Med dagens alla möjligheter som ges den nya generationen blir det allt viktigare för organisationer att sticka ut på marknaden för att attrahera och behålla medarbetare. LÄS MER