Sökning: "gender awareness"
Visar resultat 16 - 20 av 692 uppsatser innehållade orden gender awareness.
16. Sambandet mellan self-efficacy och försäljningsprestationen hos fastighetsmäklare : En studie om den svenska mäklarbranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Aim: This bachelor's thesis aims to examine the correlation between self-efficacy andsales outcomes among real estate agents. Additionally, it seeks to determine if thiscorrelation differs based on the age and experience of the broker. LÄS MER
17. Engelskspråkig barnlitteratur och genusnormer i undervisningen för årskurs F-3, en forskningsöversikt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : This research overview describes the potential of children’s literature in English and how it can be used in teaching for grades 1 to 3, including preschool, to make students aware of gender norms and gender stereotypes. This topic is important due to the Swedish school's value-based mission. LÄS MER
18. Hinder hos högstadieelever i hjälpsökande vid psykisk ohälsa : Skolkuratorers perspektiv
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka skolkuratorers uppfattning om vad som kan hindra högstadieelever från att söka vidare stöd vid psykisk ohälsa. Författarna önskar även ta reda på vilka begränsningar i handlingsutrymmet skolkuratorer ser utifrån yrkesrollen att hjälpa högstadieelever vidare vid psykisk ohälsa. LÄS MER
19. Subject-Verb Agreement Errors in Swedish 9th and 11th Grade Students’ English Written Production
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : This study aims to investigate possible factors contributing to subject-verb agreement errors in Swedish junior and senior high school students' English written production. The sample data is collected from the Swedish Learner English Corpus (SLEC), which comprises student texts produced in a classroom setting. LÄS MER
20. A study on consumer perception of clothes repair and opportunities for brand intervention
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Repairing is one of the alternative business alternatives at the end-of-life phase of clothing, that is seen to be a potential solution for the biggest challenge that the fashion industry faces today - waste. The purpose of this research is to extend our collective understanding of consumers’ value in clothes that lead to their willingness to keep a garment in use for longer. LÄS MER