Sökning: "gender identification"

Visar resultat 6 - 10 av 213 uppsatser innehållade orden gender identification.

  1. 6. STEREOTYPICAL OR NON-STEREOTYPICAL? : WHICH HATE CRIMES ARE EASIER TO CATEGORIZE?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Maria Blem; Stephanie Kruuse av Verchou; [2023]
    Nyckelord :Expressions of hate motive; hate crimes; majority-on-minority cases; minority-on-minority cases; police reports; stereotyping; Hatbrott; majoritet-på-minoritet fall; minoritet-på-minoritet fall; stereotyper; uttryck av hatmotiv;

    Sammanfattning : Hate crime is an umbrella concept where the motive is to violate an individual or group based on their ethnicity, skin color, religious beliefs, sexual orientation, or gender identity or expression. This study examined police reports from the year 2018, marked as hate crimes. LÄS MER

  2. 7. Sprida, Styra, Främja : Identifiering och analys av potentiella komplikationer för nedbrytning av social tillit i det svenska samhället

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Elsa Holmberg; Cecilia Lehrman; [2023]
    Nyckelord :social trust; modern information technology; identity and polarizing forces; bounded rationality; trust game; gender differences; social tillit; modern informationsteknologi; identitet och polariserande drivkrafter; begränsad rationalitet; förtroendespel; könsskillnader;

    Sammanfattning : Social tillit är en central faktor i ett välfungerande samhälle och skapar förutsättningar för ekonomisktillväxt och sänkta transaktionskostnader. Att förstå vilka komponenter som kan bidra till nedbrytning avsocial tillit har därför stor betydelse för att kunna påverka samhällsutvecklingen. LÄS MER

  3. 8. Creation of identity value in video advertising: Performing identity myths of stigmatized groups of society

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Antonia Pumarino; [2023]
    Nyckelord :Identity value; identity myth; personification; discourse advertising; social tensions; cultural branding; critical discourse analysis; Social Sciences;

    Sammanfattning : Brands have changed their approach to advertising, instead of offering products, nowadays they offer ways of living and seeing the world. To do so, they own a symbolic language which is embodied in advertising discourse. Brands aim to create more profound relationships with consumers and to concretise it, they have a variety of strategies at hand. LÄS MER

  4. 9. “The road ahead will be difficult” : An analysis of conceptual metaphors used in political speeches

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Arsema Solomon Zeray; [2023]
    Nyckelord :conceptual metaphors; politics; gender; Africa; critical discourse analysis;

    Sammanfattning : Political speeches are complex in nature and call for a thorough exploration to unravel the underlying messages. Politicians tend to simplify their speeches by using conceptual metaphors as a means of taking a shortcut. LÄS MER

  5. 10. Från diversitet till ekonomisk framgång: : En studie av sambandet mellan könsdiversitet i styrelser och finansiell framgång med hänsyn till risk som medierande variabel.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Li Rostedt; Elias Sopelsa Nilsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In this study we examine the multifaceted interplay between gender diversity in corporate boards, risk management practices, and their implications on financial performance. The discussion regarding the effects of gender-balanced boards on financial results has captured global interest, as empirical evidence presents a complex landscape. LÄS MER