Sökning: "gender paradox"

Visar resultat 1 - 5 av 71 uppsatser innehållade orden gender paradox.

  1. 1. The Paradox of Gender Equality and Female Entrepreneurship

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Lisnell; Stella Berlin; [2024]
    Nyckelord :Female entrepreneurship; Values; Attitude; Perceptions; Self-Efficacy; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: The Paradox of Gender Equality and Female Entrepreneurship; A study seeking to elucidate the perceptions and value systems that underlie entrepreneurial activity among women in Sweden Seminar date: January 10th, 2024 Course: FEKH99, Bachelor Degree Project in Entrepreneurship and Innovation Management, Business administration, Undergraduate level, 15 University Credit Points Authors: Stella Berlin, Emma Lisnell Advisor: Ziad El-Awad Keywords: Female entrepreneurship; Values; Attitude; Perceptions; Self-Efficacy Research question: How do the inherent value systems surrounding women in Sweden influence their intentions, decisions, and actions in the pursuit of entrepreneurship? Purpose: Extend existing research to provide a nuanced exploration of the value systems influencing Swedish women's perceptions, intentions, and engagement in entrepreneurship. Methodology: A qualitative multiple case study with a comparative element. LÄS MER

  2. 2. Individer från Bronsåldern och deras hälsa : En osteologisk analys av tre hällkistor från Nyplings i Lokrume socken, Gotland

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Arkeologi

    Författare :Emelie Wallin; [2023]
    Nyckelord :Bronze Age; 14C dating; Stone cist; Public health; Pathologies; Human osteological analysis; Bronsåldern; 14C datering; Hällkistor; Folkhälsa; Patologier; Humanosteologisk analys;

    Sammanfattning : Bronsåldern är en period med många praktfulla fynd, långhus, storhögar och kremationsgravar. Nu under senare år har flera hällkistor med skelettgravar 14C daterats till bronsåldern, vilket öppnar upp för ny forskning inom tidsperioden när det gäller bland annat hälsoaspekter. LÄS MER

  3. 3. Maktens närvaro i biståndsarbete : En kvalitativ fallstudie av anställdas maktposition vid Act Svenska kyrkan

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionen

    Författare :Max Nordgren; [2023]
    Nyckelord :Aid; Partnership; power; critical discourse analysis; Act Church of Sweden; colonialism; postcolonialism.; Bistånd; partnerskap; makt; kritisk diskursanalys; Act Svenska kyrkan; kolonialism; postkolonialism.;

    Sammanfattning : Exercising power is unavoidable in aid work because donors convey money to grant recipients. Exercising power is therefore part of aid work and something donors and recipients must relateto. LÄS MER

  4. 4. Allting är bara tyg vi sätter på oss

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Melissa Abargil; Nicolina Gospic; Ida Carlsson; [2023]
    Nyckelord :Gender-neutral fashion; advertising; marketing; gender; perceptions; consumer behavior; communication; Könsneutralt mode; reklam; marknadsföring; genus; uppfattningar; konsumentbeteende; kommunikation;

    Sammanfattning : I takt med det ökade intresset för könsneutralt mode har allt fler företag inkluderat könsneutrala modekollektioner i sina sortiment. Trots dessa framsteg visar modemarknaden fortfarande tydliga tecken på att vara präglad av könsbinaritet och traditionella könsnormer. LÄS MER

  5. 5. Konsumtionens paradox : En kvalitativ studie om hur unga kvinnliga studenter förhåller sig till lyckokonsumtion med en begränsad inkomst

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Moa-Maria Carlsson; Sara Crnoglavac; [2023]
    Nyckelord :Consumption; financial limitations; student; female; strategies; identity; femininity; social integration; happiness consumption;

    Sammanfattning : The aim of the study is to investigate what makes young female students continue to consume beyond their financial limits in the form of student loans and grants. The study also aims to investigate whether consumption functions as a tool that helps women maintain gender, lifestyle and identity, which in turn may have an impact on them overconsuming. LÄS MER