Sökning: "gender preference"

Visar resultat 1 - 5 av 119 uppsatser innehållade orden gender preference.

  1. 1. Actitudes de los profesores de ELE en Suecia hacia el uso de diferentes propuestas de lenguaje inclusivo

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärande

    Författare :Maria Luisa Betancourt Vegas; [2024]
    Nyckelord :inclusive language; linguistic attitudes; gender-neutral morphemes; Spanish teachers; linguistic contexts; written and oral formats; cultural diversity; lenguaje inclusivo; actitudes lingüísticas; morfemas de género neutro; profesores de español; contextos lingüísticos; formatos escritos y orales; diversidad cultural;

    Sammanfattning : Este estudio evalúa actitudes lingüísticas de profesores de español como lengua extranjera en Suecia hacia formas de género neutral en diferentes contextos y formatos, centrándose en las innovaciones morfológicas -e, -x, -@ así como en el desdoblamiento. Igualmente, compara la actitud entre profesores de lengua materna española y sueca. LÄS MER

  2. 2. Faces of Authenticity : A Comparative Analysis of Personalization Strategies in Shaping an Authentic Image of the Politician

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Karin Sillén; [2024]
    Nyckelord :personalization; privatization; emotionalization; survey experiment; perceived authenticity; Hillary Clinton; Bernie Sanders;

    Sammanfattning : The objective of this study is to investigate what type of personalization is more successful in shaping an authentic image of the politician. Two politicians; Hillary Clinton and Bernie Sanders have been chosen for the study. LÄS MER

  3. 3. Financial Literacy, Environmental Literacy, and Environmental Related Financial Preference - The Case of China

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Kaloyan Gorunski; Delun Liu; [2023]
    Nyckelord :Behavioural Finance; Financial Literacy; Environmental Literacy; ESG-Investing;

    Sammanfattning : This paper describes a survey of a sample of Chinese individuals regarding their financial literacy, environmental literacy, attitudes toward ESG, and environmental related financial preference to investigate if pro-investment attitudes are related to financial decision-making. The data revealed that individuals with higher financial knowledge (FL) also have higher environmental knowledge (EL) and the effect is stronger among consumers who incorporate sustainability factors into their investment selection. LÄS MER

  4. 4. "Tiktok made me buy it” : En kvantitativ studie om TikToks påverkan på generation Zs attityder som konsumenter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Madhav Joshi; Sania Sadr Mousavi; [2023]
    Nyckelord :attitudes; attitude components; social media; TikTok; Generation Z; user generated content; word of mouth; attityder; attitydkomponenter; sociala medier; TikTok; generation Z; användargenererat innehåll; Word Of Mouth;

    Sammanfattning : Denna studie har som syfte att öka förståelse för hur generation Zs attityder som konsumenter påverkas av den sociala medieplattformen TikTok. Attityder är utifrån de två använda teoretiska modellerna uppdelade i tre komponenter respektive sex faser. Baserat på tidigare relevant forskning och teorier togs det fram tre hypoteser. LÄS MER

  5. 5. Psykosocialt säkerhetsklimat hos timanställda inom äldreomsorgen

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologi

    Författare :Nina Fällstrand Larsson; [2023]
    Nyckelord :Psychosocial safety climate; Temporary employment; Job insecurity; Employment preference; Psykosocialt säkerhetsklimat; Timanställning; Anställningstrygghet; Anställningspreferens;

    Sammanfattning : Nina Fällstrand Larsson Psychosocial safety climate for workers with temporary employment in elderly care. Master Thesis in Occupational Health Science (15 credits). Faculty of Health and Occupational Studies. University of Gävle. LÄS MER