Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 68 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. ”ÄR DU BEREDD OM DET BLIR EN KRIS?” : En kvalitativ studie av hur medborgare i en kommun uppfattar och förhåller sig till riskkommunikation

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Moa Madell; [2024]
    Nyckelord :risk communication; crisis preparedness; risk perception; protection motivation theory; risk society; municipality; focus group;

    Sammanfattning : In a time where crises are more present, risk communication plays an important role in equipping citizens with information and knowledge on how to prepare themselves. This study examines how citizens in the municipality Strängnäs perceive and interpret the municipality's risk communication, particularly focused on the information folder "Be prepared for a crisis or social disturbance". LÄS MER

  2. 2. Impact of Work from Home on Developers’ Working Habits, Perceived Productivity, and Team Dynamics during the COVID-19 Pandemic.

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknik

    Författare :Pranay Raj Nallanagula; [2023]
    Nyckelord :Work from home WFH ; team dynamics; perceived productivity; Software developers; Software Engineering SE .;

    Sammanfattning : Background: In 2019, the world witnessed a novel coronavirus emerge in Wuhan, China. In a very short amount of time, the viral infection became a global pandemic. This resulted in a significant change in both work life and personal life. LÄS MER

  3. 3. Vad ges utrymme i läroböcker? : En normkritisk innehålls-och diskursanalys på religionskunskapsinnehållet i läroböcker för årskurs 1-3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Tove Syrén; [2023]
    Nyckelord :Religious studies; textbooks; norm-critical analysis; content analysis; discours analysis;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att synliggöra och granska de tre religionerna judendom, kristendom och islam i fyra stycken läroböcker riktade mot årskurs 1-3 med ett normkritiskt perspektiv. Eftersom religionskunskap inte är ett enskilt ämne i de lägre årskurserna, utan är en del av de samhällsorienterade ämnena är det fyra stycken SO-läroböcker som utgör studiens material. LÄS MER

  4. 4. Hur nöjda är banksektorns kunder efter lanseringen av digitala banktjänster? : En kvantitativ studie med fokus på kundnöjdhet i olika generationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Alice Berntsson; Frida Sammils; [2023]
    Nyckelord :Digitalization in bank; customer satisfaction; generation theory and banking industry; Digitalisering i banker; kundnöjdhet; generationsteori och banksektorn;

    Sammanfattning : Bakgrund: Banksektorn som så många andra sektorer har omfattats av samhällets digitala resa. Resan handlar om hur det digitala har fått en allt större roll i samhället. LÄS MER

  5. 5. A Social Constructivist Perspective on Entrepreneurial Learning in Business Incubators : A Case Study from Sweden

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Taninwat Kaewpankan; Ahmed ElGebaly; Dania Arian; [2023]
    Nyckelord :Novice entrepreneurs; Entrepreneurial learning; Business incubator; Sweden; Social constructivist perspective;

    Sammanfattning : The entrepreneurial learning process within business incubators, particularly among novice entrepreneurs in Sweden's entrepreneurial landscape, still needs to be explored. The present study, centered around the question, "Through a social constructivist perspective, how do novice entrepreneurs learn within business incubators in Sweden?", adopts a social constructivist perspective to fill this knowledge gap. LÄS MER