Sökning: "generation Y attrahera"
Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser innehållade orden generation Y attrahera.
1. ATTRAHERA OCH BEHÅLLA REKRYTERARE - En kvantitativ undersökning inom rekryteringsbranschen om vad medarbetare uppskattar hos arbetsgivare
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : This study aims to investigate which employer value propositions, EVPs, are valued most highly by employees in the recruitment industry. The study's purpose is further extended to examine whether generational differences can be observed in the evaluation of EVPs. A quantitative approach with a questionnaire survey was used. LÄS MER
2. Den föränderliga bilden av attraktivt arbete: En kvalitativ studie om Generation Y och Z : Hur organisationer kan arbeta för att behålla medarbetare i de yngre generationerna
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Konkurrensen på arbetsmarknaden är idag hög och det blir allt viktigare för organisationer att vara attraktiva arbetsgivare för att kunna attrahera och behålla personal. De olika generationerna som idag är yrkesverksamma har enligt forskning olika förväntningar och idéer om vad som identifierar en attraktiv arbetsgivare. LÄS MER
3. Den nya platsbanken - Instagram? : En kvalitativ innehållsanalys av Polisen i Värmland & Räddningstjänsten i Karlstads regions användning av Instagram i Employer Branding syfte
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : En kvalitativ fallstudie genomfördes genom en innehållsanalys av två myndigheter i Värmland. Syftet var att undersöka hur två svenska myndigheter på regional nivå använder sig av Instagram med avsikt att stärka deras arbetsgivarvarumärke för att kunna locka ny arbetskraft. LÄS MER
4. Digital marknadsföring mot Generation Y & Z
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Studien undersöker vilka de avgörande faktorerna är för att attrahera Generation Y och Z med digital marknadsföring. Undersökningen genomförs med hjälp av en kvalitativ metod och med tre olika datainsamlingsmetoder (fokusgruppsintervjuer, personliga djupintervjuer och online bulletin boards), samt tillämpar ett fenomenologiskt tillvägagångsätt som bland annat innebär en tematisk kodning av data från personer med erfarenhet kring ämnet. LÄS MER
5. Ekonomistyrning i humankapitalintensiva företag : En kvalitativ studie om hur olika generationer motiveras
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Personalen är den främsta tillgången i humankapitalintensiva verksamheter. Personalomsättningen på arbetsmarknaden har ökat vilket innebär stora kostnader, inte minst för branscher där människors kunskap och erfarenhet är en stor och viktig resurs. LÄS MER