Sökning: "generation y attraktiva arbetsgivare"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden generation y attraktiva arbetsgivare.

  1. 1. Den föränderliga bilden av attraktivt arbete: En kvalitativ studie om Generation Y och Z : Hur organisationer kan arbeta för att behålla medarbetare i de yngre generationerna

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Alexandra Sörensen; Lovisa Edwall; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; Attractive work; Attract and retain; Generation Y Millenials; Generation Z; Generational cohort theory; Motivational factors; Job embeddedness; Flexibility; Development; Leadership; Employer branding; Attraktivt arbete; Attrahera och behålla; Generation Y Millenials; Generation Z; Generational cohort theory; Motivationsfaktorer; Arbetstillfredsställelse; Flexibilitet; Utveckling; Ledarskap;

    Sammanfattning : Konkurrensen på arbetsmarknaden är idag hög och det blir allt viktigare för organisationer att vara attraktiva arbetsgivare för att kunna attrahera och behålla personal. De olika generationerna som idag är yrkesverksamma har enligt forskning olika förväntningar och idéer om vad som identifierar en attraktiv arbetsgivare. LÄS MER

  2. 2. Ett förbättringsarbete av elevhanteringsprocessen på LFV

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Douglas Skoog; [2020]
    Nyckelord :employer branding; generation y; improvement; onboarding; student management; elevhantering; employer branding; förbättring; generation y; onboarding;

    Sammanfattning : Att attrahera, behålla och utveckla rätt kompetens är någonting alla företag behöver uppmärksamma och kontinuerligt arbeta med för att uppnå. Genom att företag uppvisar att de är attraktiva arbetsgivare via ett gott rykte och en gripande introduktion för nyanställda kan de locka och bibehålla kvalificerade medarbetare. LÄS MER

  3. 3. Varför lämnar högskolestudenter Jönköping efter examen? : En kvalitativ studie om kompetensflykt

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Johanna Andersson; Isabelle Gilezan; [2020]
    Nyckelord :Psykologi; Arbets- och organisationspsykologi; Kompetensflykt; Generation Y; Employer Branding; Rekrytering;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka orsakerna till att nyutexaminerad kompetens flyttar från Jönköping utifrån högskolestudenters perspektiv. Studien syftade mer specifikt till att undersöka deltagande studenters värderingar, tankar och önskemål gällande hur företag i Jönköping arbetar för att attrahera nyutexaminerad kompetens, samt identifiering av tankar kring varför kompetensflykten från Jönköping ser ut som den gör. LÄS MER

  4. 4. Regioner, framtidens arbetsgivare? : Hur studenter uppfattar framtida karriärer inom regional verksamhet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Magdalena Bruhn; Jessica Persson; [2019]
    Nyckelord :Employer Brand; Employer Branding; Values; Generation Y; Generation Z; Students; Regional activities; Public sector; Arbetsgivarvarumärke; Employer Branding; Värderingar; Generation Y; Generation Z; Studenter; Regionala verksamheter; Offentliga verksamheter;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att identifiera studenters uppfattningar och värderingar i valet av framtida arbetsgivare, för att skapa bättre förutsättningar att som arbetsgivare attrahera studenter. En kvantitativ studie med deduktiv ansats. LÄS MER

  5. 5. Så blir organisationer attraktiva arbetsgivare för nyutexaminerade studenter : En kvalitativ studie om employer branding

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Madeleine Eneroth; Maria Grüner; [2019]
    Nyckelord :Employee Value Proposition; Employer Attractiveness; Employer Branding; Arbetsgivarvarumärke; Generation Y; Rekrytering; Attraktiv arbetsgivare;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur anställda som arbetar med employer branding i Jönköpings Län upplever arbetet, samt hur de arbetar med att attrahera och rekrytera högskolestudenter efter examen. Studien var av en kvalitativ ansats och underlaget utgjordes av semistrukturerade intervjuer. LÄS MER