Sökning: "generation y lojala"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden generation y lojala.

  1. 1. Switching intentions påverkan på GenerationY och Baby Boomers : En kvantitativ studie inom banksektorn

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Elina Arvidsson; Rebecca Kastemyr; [2018]
    Nyckelord :Switching intentions; banksektorn; Baby Boomers; Generation Y;

    Sammanfattning : Titel: Switching intentions påverkan på Generation Y och Baby Boomers – En kvantitativ studie Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Elina Arvidsson och Rebecca Kastemyr Handledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge Datum: 2018 - maj Syfte: Banker har idag problem med att få kunder att stanna och vara lojala mot dem, något som kan bero på att kunderna inte känner sig tillfredsställda med de tjänster och den service banken erbjuder. Vissa forskare har sett att det oftare är yngre bankkunder som byter bank än äldre, medan andra menar att sådant inte är fallet. LÄS MER

  2. 2. Vem är vi lojala till? Influencers eller varumärken? - En kvantitativ studie om generation X och generation Ys förhållande till lojalitet.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lusiyana Ivanova Dimitrova; Christoffer Idmar; Jelena Vuksa; [2018]
    Nyckelord :Brand Loyalty; Seller Loyalty; Influencers; Generation X; Generation Y; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this candidate thesis is to provide an explicit knowledge of whether a consumer builds loyalty to a brand or an influencer and investigates whether there are any differences in the degree of loyalty between generation X and generation Y. The authors of this bachelor thesis have conducted a quantitative study with a deductive research based on an objectivist approach. LÄS MER

  3. 3. Att vara eller icke vara lojal? : En studie om varumärkeslojalitet inom Generation Y

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Louise Karlsson; Johanna Wettéus; [2016]
    Nyckelord :Loyalty; Generation Y; Switching behavior; Variety; Service; Lojalitet; Generation Y; Switching behavior; Utbud; Service;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats inom företagsekonomi berör ämnet varumärkeslojalitet och hur Generation Y, generationen född mellan år 1980-2000, förhåller sig till fenomenet. Studiens övergripande syfte är att undersöka huruvida Generation Y är lojal eller inte och vad anledningarna är till varför de blir lojala eller väljer att byta varumärke. LÄS MER

  4. 4. Generation Y - En studie om hur dagens unga vuxna skall ledas

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Adam Johansson; [2013-11-14]
    Nyckelord :Generation Y; ledarskap; motivation; kommunikation; feedback;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att ge en ökad förståelse för hur dagens unga medarbetare skall ledas i det dagliga arbetet och vad som motiverar dem att arbeta. I uppsatsen kommer ämnet Generation Y diskuteras och huruvida det går att tala om den gruppen människor som en kategori eller inte. LÄS MER

  5. 5. "Alla bara snackar om det" : Ungdomars syn på varumärken och hur de kommunicerar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Ida Yttergren; [2012]
    Nyckelord :Varumärkesbyggande; marknadskommunikation; Generation Y;

    Sammanfattning : Den unga generation svenskar som idag har börjat ta sig in på arbetsmarknaden är uppväxta med föräldrar som fick barn sent och som fungerade som coacher, och de hade generellt sett en bättre uppväxt ekonomiskt än tidigare generationer. De fick möjlighet att uppleva mycket i tidig ålder och är därför relativt svåra att göra intryck på. LÄS MER