Sökning: "generation y motivation psykologiska"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden generation y motivation psykologiska.
1. Generation Y : En kvalitativ intervjustudie med unga vuxna om deras syn på arbete
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Med allt fler individer tillhörande generation Y på arbetsmarknaden så är det centralt för organisationer att få kunskap gällande hur de ska attrahera och motivera dessa individer. Syftet med denna studie är att få en djupare förståelse för vad individer tillhörande generation Y värderar i relation till arbetsrelaterade frågor. LÄS MER
2. Svenska Generation Y:s drivkrafter i arbetet
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Psykologiska institutionenSammanfattning : Forskning på vad som motiverar Generation Y är begränsad då generationen är relativt ny på arbetsmarknaden. Trots detta finns det mycket föreställningar om hur denna generation beter sig. LÄS MER
3. Gamification: mot en definition : En kvalitativ studie och kartläggning av begreppet gamification och dess framtida implementering
Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudierSammanfattning : Uppsatsens huvudsakliga syfte är att utforska och kartlägga begreppet gamification. Syftet operationaliseras i tre frågeställningar. LÄS MER
4. LOJALITET I FÖRHÅLLANDE TILL ARBETSPLATSEN – WORKPLACE COMMITMENT : En jämförande studie mellan Generation Y och Baby Boomers tunneltågförare
Kandidat-uppsats, Psykologiska institutionenSammanfattning : Denna undersökning söker nå förståelse för lojalitet i förhållande till arbetsplatsen när man jämför Generation Y med Baby Boomers. Tidigare forskning visar att lojalitet är ett multidimensionellt begrepp som kan ha olika riktningar och att flera faktorer har ett samband med lojalitet. LÄS MER
5. Vad driver unga anställda att arbeta på ett callcenter? : En studie om unga anställdas arbetsmotivation
Kandidat-uppsats, Psykologiska institutionenSammanfattning : Människor ägnar dagligen mycket tid åt sitt arbete och det är därför av stort intresse att undersöka vad som motiverar de att prestera i sitt arbete. Dagens arbetsmarknad präglas av stor rörlighet och globalisering vilket leder till att företagen är allt mer konkurrensutsatta och använder sig av callcenterverksamheter för att sälja in deras varumärke, produkter och tjänster. LÄS MER