Sökning: "generation"

Visar resultat 1 - 5 av 5441 uppsatser innehållade ordet generation.

  1. 1. Flock O’ War - A Procedural Strategy Game Based on Real-Time Flocking Behaviour

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Erik Jergéus; Maria Fornmark; Max Arfvidsson Nilsson; Sigbjørn Kjesbu Drøsshaug; Simon Olsson; Tobias Karlsson; [2020-10-30]
    Nyckelord :flocking behaviour; aggregations; video-game; strategy; procedural generation; human; simulation; unity;

    Sammanfattning : In nature, it is common for animals to move together in a cohesive pattern, butwithout any apparent direction. This is referred to as flocking, herding or schoolingetcetera depending on the species. LÄS MER

  2. 2. BIAS - A Unity Asset for Procedurally Generating Cities

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Alma Eriksson; David Hultsten; David Hall; William Johnsson; Ludwig Hultqvist; Ludvig Liljeqvist; [2020-10-30]
    Nyckelord :procedural content generation; PCG; video game development; 3D cities; unity; terrain generation; city generation;

    Sammanfattning : Procedural content generation, or PCG, is a method of algorithmically generating,for instance, video game content with a limited amount of user input. The purposeof this project is to explore how PCG may be used in game development to makethe process of creating game assets less time consuming. LÄS MER

  3. 3. Procedural Generation of Modern 3D Cities

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Theodor Angergård; Marcus Ansamaa; Alexander Arvidsson; Jacob Eriksson; Anton Håkansson; Viktor Truvé; [2020-10-29]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This paper investigates how techniques in Procedural Content Generation (PCG)can be combined with computer graphics theory to generate digital 3D cities suitablefor use in media such as games, movies, and advertisements. This research wasconducted to discover ways to alleviate the otherwise time-consuming process ofmanually modeling such cities. LÄS MER

  4. 4. Deep Learning for Deep Water: Robust classification of ship wakes with expert in the loop

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Igor RYAZANOV; [2020-10-06]
    Nyckelord :machine learning; deep learning; pattern recognition; acoustic data analysis; shipping data; data augmentation; noise robustness; classification with data imbalance; expert-in-the-loop framework;

    Sammanfattning : This work examines the applicability of the deep learning models to pattern recognitionin acoustic ocean data. The features of the dataset include noise, data scarcityand the lack of labeled samples. A deep learning model is proposed for the task ofautomatic wake detection. LÄS MER

  5. 5. Generationen som inte vill läsa — en modern myt?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Lynn Balheden; [2020-09-28]
    Nyckelord :Läsning; litteraturläsning; litteraturundervisning; läsundervisning; litteraturdidaktik; svenskämnet; högstadiet; läsmotivation; läslust; läsupplevelse; lästeorier; Self-determination Theory; SDT; Bildung; bildning.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att utforska och beskriva högstadieelevers uppfattningar om läsning inom ramen för svenskämnet samt vilka faktorer som påverkar elevers läsmotivation. Tidigare forskning visar att ungas läsande minskar i rask takt och att allt fler av dem endast läser om de måste. LÄS MER