Sökning: "generativt lärande"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden generativt lärande.

  1. 1. Prediction of Persistence to Treatment for Patients with Rheumatoid Arthritis using Deep Learning

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Serkan Arda Yilal; [2023]
    Nyckelord :Variational Autoencoders; Rheumatoid Arthritis; Precision Medicine; Treatment Prediction; Deep Learning; Supervised Learning; Rheumatoid Artrit; Precisionsmedicin; Behandlingsförutsägelse; Djupinlärning; Övervakat lärande;

    Sammanfattning : Rheumatoid Arthritis is an inflammatory joint disease that is one of the most common autoimmune diseases in the world. The treatment usually starts with a first-line treatment called Methotrexate, but it is often insufficient. One of the most common second-line treatments is Tumor Necrosis Factor inhibitors (TNFi). LÄS MER

  2. 2. Generation of Synthetic Data with Generative Adversarial Networks

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Douglas Garcia Torres; [2018]
    Nyckelord :Synthetic Data Generation; Generative Adversarial Networks; Machine Learning; Deep Learning; Neural Networks; Syntetisk Datagenerering; Generativa Adversariella Nätverk; Maskin-lärande; Djupt Lärande; Neurala Nätverk.;

    Sammanfattning : The aim of synthetic data generation is to provide data that is not real for cases where the use of real data is somehow limited. For example, when there is a need for larger volumes of data, when the data is sensitive to use, or simply when it is hard to get access to the real data. LÄS MER

  3. 3. Tematiskt arbete som verktyg för språkstimulering och kunskapsutveckling i förskolan

    Master-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Katarina Agneta Kasmarvik; [2013]
    Nyckelord :förskola; generativt lärande; kunskapsutveckling; tematiskt arbete; språkinriktad undervisning; språkutveckling;

    Sammanfattning : Tematiskt arbete är en vanlig arbetsform i dagens förskolor och det sker framför allt i grupper vilket bidrar till att språket som ett kommunikations- och reflektionsverktyg blir allt mer användbart. I en grupp har en individ större möjligheter och större anledning att använda ett språk genom att beskriva, förklara och analysera olika komplexa fenomen. LÄS MER