Sökning: "generisk marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden generisk marknadsföring.
1. Är planering marknadsföring? : En studie om marknadsföring och stadsbyggnadsideal i Malmö
Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planeringSammanfattning : Platsmarknadsföring är en strategi som fått allt större plats i kommuners arbete. Uppsatsen syftar till att undersöka platsmarknadsföring som planeringsstrategi och förstå vad platsmarknadsföring bidrar till. LÄS MER
2. Distansarbete - Attraktivt eller inte?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Distansarbete - Attraktivt eller inte? Ämne/kurs: FEKH29, Företagsekonomi - Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 poäng. Författare: Adam Christensson, Måns Hedenskog, Axel Jonsson. Handledare: Johan Gromark Nyckelord: Employer branding, distansarbete, arbetsgivarattraktivitet, ansökningsintention, experiment. LÄS MER
3. Spelbranschens nya verklighet. : En kvalitativ studie om spelbolags förmåga att differentiera sig på en generisk marknad.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor: Studiens syfte är att klargöra vad som karaktäriserar spelbolagens förmedling av varumärken och relationsbyggande efter omregleringen. Utifrån syftet har vi formulerat fyra stycken forskningsfrågor som lyder; • Hur arbetar spelbolagen med sitt relationsbyggande gentemot kunder? • I vilken utsträckning spelar varumärket en roll, hur utmärker sig deras positionering? • Hur har bolagens möjligheter till att skapa differentierat värde förändrats? • Vad kännetecknar spelbolagens val av marknadskanaler? Metod: Forskningsmetoden vi har applicerat är en kvalitativ metod. LÄS MER
4. Uppbyggnaden av en djurrättskampanj : En visuell innehållsanalys av reklamkampanjer för djurrättsorganisationer
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/InformatikSammanfattning : Under det senaste årtiondet har djurrättsintresset i världen ökat markant. Samtidigt blir marknadsföring mer och mer viktigt i en allt mer digitaliserad värld, så hur marknadsför sig egentligen en djurrättsorganisation? Syftet med föreliggande studie är att se hur en djurrättskampanj skulle kunna se ut generellt, genom att göra en visuell innehållsanalys på 20 utvalda reklamkampanjer för djurrättsorganisationer. LÄS MER
5. Degeneration av varumärken : Orsaker, konsekvenser och förebyggande åtgärder
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Varumärkesdegeneration innebär att ett varumärke förlorar sin särskiljningsförmåga och övergår till att bli en produktbeteckning, en generisk term. När särskiljningsförmågan försvinner mister varumärket sin huvudsakliga funktion - att särskilja innehavarens varor från andra näringsidkares varor av samma slag. LÄS MER