Sökning: "genuinitet"

Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade ordet genuinitet.

  1. 1. “Timeless or Tacky?” : En kvalitativ studie om tidlöst mode på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Isabella Sigurdson; Julia Högne; [2023]
    Nyckelord :timeless fashion; social media; trends; fashion; consumption; longevity.; tidlöst mode; sociala medier; trender; mode; konsumtion; långvarighet.;

    Sammanfattning : Uppsatsen utgår från den aktuella trenden tidlöst mode som utspelar sig på sociala medier, framförallt på Tiktok och Youtube. Modeindustrin har på grund av sociala medier förändrats avsevärt och har möjliggjort en ökad hastighet för förändringar och spridning av mode. LÄS MER

  2. 2. Effekten av influencer-marketing : En kvantiativ studie som undersöker influencer-marketings roll kring Generation Z konsumentbeteende

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Filippa Larsson; Eric Parsmo; Wilma Forssander; [2023]
    Nyckelord :influencers; influencer-marketing; sociala medier; Generation Z; förtroende; klädbranschen; impulsköp;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-30  Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi  Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare: Eric Parsmo, Filippa Larsson & Wilma Forssander  Titel: Effekten av influencer-marketing   Handledare: Rana Mostaghel   Nyckelord: Influencers, Influencer-marketing, Sociala medier, Generation Z, Förtroende, Klädbranschen, Impulsköp  Frågeställningar: - Vilka faktorer inom influencer-marketing spelar roll när det kommer till Generation Z konsumentbeteende inom klädbranschen i Sverige? - Vilka faktorer spelar en roll för Generation Z tillit gentemot influencer-marketing?  Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka sambanden mellan utvalda variabler för att se vilka faktorer inom influencer-marketing som spelar roll när det kommer till Generation Z konsumentbeteendet inom klädbranschen i Sverige. Studien undersöker även tilliten mellan Generation Z och influencer-marketing. LÄS MER

  3. 3. Hur är det med förtroendet? : Socialarbetares syn på förtroendeskapande gentemot unga lagöverträdare

    Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för socialvetenskap

    Författare :Jonathan Ivarsson; Johannes Kainz; [2023]
    Nyckelord :Young offenders; Social workers; Social services; Trust; Confidence; Trust building; Unga lagöverträdare; Socialarbetare; Socialtjänst; Tillit; Förtroende; Förtroendeskapande;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att ge en bild av hur socialarbetare inom socialtjänsten ser på och arbetar med förtroende gentemot unga lagöverträdare. Studien har sin utgångspunkt i fyra kvalitativa semistrukturerade fokusgruppsintervjuer med socialarbetare som arbetar behandlande eller med insatser gentemot unga lagöverträdare inom Södertäljes kommuns socialtjänst. LÄS MER

  4. 4. Är alla broar brända? : En studie om skandalers påverkan på modeföretag och influencers

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Lovisa Hansson; Therese Trolle; [2023]
    Nyckelord :Cancel culture; Brand scandals; Influencer marketing; Credibility; Brand loyalty; Influencers; Fashion brands; Consumers; Social media; Cancelkultur; Varumärkesskandaler; Influencer marketing; Trovärdighet; Varumärkeslojalitet; Influencers; Modeföretag; Konsumenter; Sociala medier;

    Sammanfattning : Denna studie har undersökt cancelkulturen på sociala medier och hur detta påverkar företag respektive influencers. Syftet var att identifiera och skapa bättre förståelse för konsumenters interaktioner efter en varumärkesskandal och således jämföra konsekvenserna för de olika typerna av varumärken. LÄS MER

  5. 5. Influencer marketing : Unga kvinnors attityder gentemot influencers och influencer marketing

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennifer Lindberg; Marroa Sarhan; [2023]
    Nyckelord :Influencer; influencer marketing; consumer s purchase intent; attitude; fashion industry and makeup industry; Influencer; influencer-marketing; konsumentens köpintention; attityder; modebranschen och sminkbransch;

    Sammanfattning : Bakgrund: Eftersom användning av sociala medier har blivit vanligt har företag förändrat sättet att kommunicera från traditionell marknadsföring till influencer marketing. Det innebär att företagen använder opinion leaders, influencers eller kändisar, som frivilligt marknadsför varumärken på sociala medier. LÄS MER