Sökning: "genus gaming"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden genus gaming.

  1. 1. FINISH HEN! : En kvalitativ semiotisk analys av Mortal Kombats genusporträttering

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Casper Hermansson; [2023]
    Nyckelord :Gender; Fighting game; Mortal Kombat; Representation; Visual design; Stereotypes; Femininity; Masculinity; Genus; Fightingspel; Mortal Kombat; Representation; Visuell design; Stereotyper; Femininitet; Maskulinitet;

    Sammanfattning : Denna analys undersöker representationen av genus i en våldsam spelkontext i fightingspel-serien Mortal Kombat, med fokus på spel 9, 10 och 11. Genom en semiotisk bildanalys med fokus på utvalda karaktärers visuella design och förändring framkommer teman i deras relation med genus. LÄS MER

  2. 2. Modern relations : A qualitative interview study on the digitization of relationships

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Jamel Angel; [2022]
    Nyckelord :gender; relationships; friendship; love; intimacy; social media; gaming community; digitization; genus; relationer; vänskap; kärlek; intimitet; sociala medier; spelgemenskap; digitalisering;

    Sammanfattning : This interview study investigates people's experiences and interactions online to give more nuance to the context of modern relationships, and what the perception of digitized relationships could mean. The study investigates digitized relationships in terms of friendship, love, intimacy, and social media. LÄS MER

  3. 3. Bibliotek och Tv-Spel : En undersökning om Göteborgs Stadsbiblioteks fokus på en tv-spelsavdelning för ungdomar

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Mikael Lundgren; [2021]
    Nyckelord :Bibliotek; tv-spel; Genus;

    Sammanfattning : The central public library in Gothenburg offers videogames for its patrons to play in house. This service is very popular among boys and young men. A lot of patrons in the videogame section of the library choose to spend their time there without gaming and rather to read or spend time with friends. LÄS MER

  4. 4. Den andre spelaren : En etnologisk studie av kvinnliga gamers i en manlig spelkultur

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kulturantropologi och etnologi

    Författare :Moa Broqvist; [2021]
    Nyckelord :gamer identity; discourse theory; gender; representation; gameridentitet; diskursteori; genus; representation;

    Sammanfattning : The gaming community is generally regarded as highly masculine. Gamers are often identified as white, heterosexual, young men. Women who play games are viewed as an anomaly. In reality many women play, and depending on which games that count, women are the majority of game consumers. LÄS MER

  5. 5. Gender & race in digital game cultures: A critical discourse analytical approach to Metacritic game reviews

    Master-uppsats, Lunds universitet/Genusvetenskapliga institutionen

    Författare :Oskar Bork; [2020]
    Nyckelord :Feminist CDA; Gender; Digital methods; Game studies; Alt-Right; Feministisk CDA; Genus; Digitala metoder; Spelstudier; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis examines user reviews of the video game Wolfenstein II: The New Colossus (Machine games 2017). From a total of 560 reviews, 176 reviews engaging with social and political issues in the game was selected for a critical discourse analysis. LÄS MER