Sökning: "geografisk marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden geografisk marknadsföring.

  1. 1. Transmedialt berättande som marknadsföringsverktyg : En studie om hur Generation Z ställer sig till marknadsföring i flera mediekanaler i olika format

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :William Lilja; Julia Jönsson; [2021]
    Nyckelord :transmedia storytelling; marketing strategy; generation z; engagement; media technology; transmedialt berättande; marknadsföringsstrategi; generation z; engagemang; medieteknik;

    Sammanfattning : Syfte – Syftet med denna uppsats är att undersöka fenomenet transmedialt berättande som marknadsföringsverktyg och hur Generation Z ställer sig till marknadsföring som kommunicerar information genom flera mediekanaler i olika format. Ur ett historiskt perspektiv används transmedialt berättande inom n jesbranschen och definieras som en interaktiv berättelse som finns på flera plattformar i olika format. LÄS MER

  2. 2. Second hand: Ofräscht och billigt : En kvalitativ studie om gymnasieelevers attityder till second hand-köp inom modehandeln

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sebastian Lindblom; Stina Hägg; Elin Rådberg; [2021]
    Nyckelord :Second hand; barriers; motive; attitudes; theory of planned behaviour; the buying process. 4; Second hand; barriärer; motiv; attityder; teori om planerat beteende; köpprocessen.;

    Sammanfattning : Second hand har genomgått olika faser sedan många år tillbaka och har med tiden ändrat status för konsumenten. Idag kan second han bäras med omtanke för miljön och hållbar konsumtion eller som en modetrend. Idag har det utvecklats fler second hand-verksamheter som möter den allt mer miljömedvetna konsumenten. LÄS MER

  3. 3. Att marknadsföra en plats : fallstudie av tre livsmedelsproducerande företag på landsbygden

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Oscar Friberg; Amelie Jönsson; [2018]
    Nyckelord :storytelling; word-of-mouth; platsmarknadsföring; marknadsmix; gårdsbutik; livsmedelsproduktion;

    Sammanfattning : Svenskproducerade livsmedel har under senare år blivit allt mer eftertraktat. Ett behov av anpassning har därför uppkommit från produktionssidan, då producenter stått inför valet att expandera för att möta konsumenternas efterfrågan. LÄS MER

  4. 4. Consumers' Attitudes Toward Sexual Appeal in Advertising

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Jakob Hedström; Johanna Karlsson; [2017]
    Nyckelord :Sexual Appeal; Advertising; Young Consumers; Level of Nudity; Gender of the Consumer; Gender of the Model; Culture; Personality; Consumers’ Attitude; Sexuell marknadsföring; reklam; unga konsumenter; nakenhetsnivå; konsumentens kön; modellens kön; kultur; personlighet; konsumentattityd;

    Sammanfattning : To use sexual messages in advertisements are becoming more common by each day, it is known as a method that can be highly effective to influence consumers’ attitudes. However, it is important to carefully consider how the appeal is used as high levels of sexual appeal can be perceived as unethical or offensive to consumers. LÄS MER

  5. 5. Gränsöverskridande marknadsföring vid e-handel : - En uppsats om kolliderande principer vid val av jurisdiktion samt om geolokalisering som verktyg

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Affärsrätt

    Författare :Clara Kjellman; [2016]
    Nyckelord :marknadsföring; e-handel; marknadsföringslagen; e-handelslagen; geolokalisering; gränsöverskridande marknadsföring; geografisk lokalisering;

    Sammanfattning : E - handeln har på senare tid ökat markant inom Europa. Eftersom handeln på nätet ofta är gränsöverskridande uppkommer ständigt nya rättsliga problem. LÄS MER