Sökning: "geografiska preferenser"

Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade orden geografiska preferenser.

  1. 11. "Folk accepterar inte några miljöbomber längre" : En analys av förändring i Nordiska projektexportfondens satsningsområden under 1982-2012

    Kandidat-uppsats, Kultur, samhälle, mediegestaltning; Filosofiska fakulteten

    Författare :Isabelle Strömstedt; Emma Gustafsson; [2012]
    Nyckelord :Nopef; Nordiska projektexportfonden; strategi; miljödiskurs; globalisering;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen behandlar Nordiska projektexportfondens strategiska arbete och hur det har förändrats över tiden. Nordiska projektexportfonden har arbetat med satsningsområden som en del i sitt strategiska arbete. Det är dessa satsningsområden vi valt att analysera, med fokus på miljö och geografi. LÄS MER

  2. 12. Attitudes towards hedging by diversified and non-diversified farmers : a comparative qualitative study

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Charlotte Eke-Göransson; Magnus Rinman; [2012]
    Nyckelord :selling strategy; hedging; risk; risk management; decision making theory; expected utility theory; portfolio theory;

    Sammanfattning : Deregulation on the market for agricultural products leads to a more globalised market with increasing price fluctuations. This, in turn, places the farmer in positions influenced by new risks but also improved opportunities. The farmers are faced by uncertainty in terms of financial outcome. LÄS MER

  3. 13. Prisbildning på bostadsrättsmarknaden i Stockholm : En ekonomisk tvärsnittsstudie av underliggande faktorer

    Kandidat-uppsats, Nationalekonomi; Filosofiska fakulteten

    Författare :Karl Aronsson; Can Aktulga; [2012]
    Nyckelord :bostadsrättsmarknaden prissättning Stockholm ekonometri nationalekonomi;

    Sammanfattning : Bostadsrättspriser är under ständig diskussion inte minst i Stockholm där priserna kan vara dubbelt så höga jämfört med övriga Sverige. Olika faktorer ses kunna påverka prisbilden på bostadsrätter, vissa mer intuitivt än andra, samtidigt som till synes liknande bostadsrätter i ett område prismässigt sett kan variera. LÄS MER

  4. 14. Framgångsfaktorer för köpcentrum

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emil Eliasson; Anna Haapalehto; [2011]
    Nyckelord :shopping centre; factors of success; köpcentrum; framgångsfaktorer;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Framgångsfaktorer för Köpcentrum Nivå: C-uppsats inom ämnet marknadsföring Författare: Emil Eliasson & Anna Haapalehto Handledare: Lars Steiner Datum: 2011-06 Syfte: Huvudsyftet med detta examensarbete är att ta reda på vilka faktorer som behövs för att ett köpcentrum ska bli framgångsrikt. Vad efterfrågar konsumenterna i dagsläget om vilka preferenser de har till ett köpcentrum. LÄS MER

  5. 15. ”En attraktiv kommun” – Migration, migrationspreferenser och marknadsföring i Uddevalla kommun utifrån demografiska, geografiska och socioekonomiska aspekter.

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Maria Länström; [2010-08-12]
    Nyckelord :Migration; Platsmarknadsföring; Uddevalla; Migrationspreferenser;

    Sammanfattning : Syfte Syftet är att ta reda på vilka olika faktorer människor som flyttat till Uddevalla kommun under 2009 anser ha varit avgörande för deras val av bostadsort utifrån demografisk, socioekonomisk och geografisk indelning. Frågeställningar Vilka grupper flyttar till Uddevalla kommun? Vilka bakomliggande faktorer som avgjort valet att flytta till Uddevalla kommun? Hur/om de avgörande faktorerna skiljer sig mellan olika grupper? Finns det några faktorer som är unika eller framträdande med Uddevalla kommun jämfört med Sverige i stort? Vad kan Uddevalla kommun göra för att stimulera inflyttningen? Metod Kvantitativ studie om migranter till Uddevalla kommun under 2009 och deras preferenser. LÄS MER