Sökning: "geographic data"

Visar resultat 1 - 5 av 548 uppsatser innehållade orden geographic data.

  1. 1. Norrlandsboomen – en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Ivarsson Simon; Julia Karlernäs; [2024]
    Nyckelord :place marketing; place brand; ARA-model; new industrialization; skill shortage; platsmarknadsföring; platsvarumärke; ARA-modell; nyindustrialisering; kompetensbrist;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Norrlandsboomen - en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Julia Karlernäs och Simon Ivarsson Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 -januari Syfte: Denna uppsats syftar till att beskriva hur arbetet med platsmarknadsföring sker i samverkan mellan olika aktörer för att attrahera nya invånare till en ny geografisk plats Metod: Studien har använt sig av en kvalitativ metod med en abduktiv forskningsansats och grundar sig i insamlad empirisk data från sex intervjuer. LÄS MER

  2. 2. Station-level demand prediction in bike-sharing systems through machine learning and deep learning methods

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap

    Författare :Nikolaos Staikos; [2024]
    Nyckelord :Physical Geography; Ecosystem Analysis; Bike-sharing demand; Machine learning; Deep learning; Spatial regression; Graph Convolutional Neural Network; Multiple Linear Regression; Multilayer Perceptron Regressor; Support Vector Machine; Random Forest Regressor; Urban environment; Micro-mobility; Station planning; Geomatics; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Public Bike-Sharing systems have been employed in many cities around the globe. Shared bikes are an efficient and convenient means of transportation in advanced societies. Nonetheless, station planning and local bike-sharing network effectiveness can be challenging. LÄS MER

  3. 3. Multicriteria Evaluation in Real Estate Land-use Suitability Analysis: The case of Volos, Greece

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap

    Författare :Panagiotis Dimitrios Tsachageas; [2024]
    Nyckelord :Geography; GIS; Real Estate; Multicriteria Evaluation; Fuzzy; AHP; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : The integration of Geographic Information Systems (GIS) into real estate analysis has long been considered an interesting interdisciplinary pursuit, but has yet to become mainstream. Despite the increasing academic focus over the last twenty years, this endeavour has mostly been approached from the scientific side of Geography. LÄS MER

  4. 4. The Impact of Trust, Loyalty and Price Value on Purchase Intentions for Consumer Durables in Sri Lanka and Pakistan

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Fahad Ayub; Buddika Mantilake; [2024]
    Nyckelord :Purchase Intentions; Consumer Durables; Trust; Loyalty; Price Value; Sri Lanka; Pakistan;

    Sammanfattning : This thesis investigates the nuanced factors influencing purchase intention and loyalty within the consumer durables markets of Sri Lanka and Pakistan. The study focus its attention on the trust and price value as main ingredients for purchase intention and loyalty while focusing on other environmental factors affecting consumer decision making efforts. LÄS MER

  5. 5. Land Use and Land Cover Changes in Europe and the Impact on Near-Surface Wind Speed in Sweden

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Nils Philipp Stange; [2023-08-18]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Investigations of Land use and land cover change (LULCC) have recently become of increasing interest. This trend occurs not only based of the importance of biogeochemical processes such as carbon sequestration, but also because of their climate impacts caused by changed biogeophysical properties. LÄS MER