Sökning: "gestaltningsteori medie kommunikation instagram"

Hittade 1 uppsats innehållade orden gestaltningsteori medie kommunikation instagram.

  1. 1. Clapping hands : En analys av emojis i politisk kommunikation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Jonathan Junefjäll; Linnéa Nurro; [2017]
    Nyckelord :emoji; Socialdemokraterna; Venstre; Høyre; framing theory; polysemic object; position value; emoji; Socialdemokraterna; Venstre; Høyre; gestaltningsteori; polysemiska objekt; positionsvärde;

    Sammanfattning : Emojis är ett digitalt uttryckssätt baserade på smileys och emoticons som introducerades i smarta telefoner under 2011 och har sedan dess blivit en integrerad del av många människors vardagliga kommunikation. De används också i politisk kommunikation på sociala medier på samma sätt som en del i ett modernt uttryckssätt. LÄS MER