Sökning: "gina johansson"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden gina johansson.
1. Closing the Loop : Integrating Circularity within the Fashion Industry's Post-Retail Activities
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Globala studierSammanfattning : The fashion industry has historically been seen as synonymous with many unsustainable practices, such as overproduction, pollution, and mass-consumption. Today, many fashion brands are putting more attention to sustainability and are engaging in activities aimed at making the industry more environmentally friendly. LÄS MER
2. #regram - en netnografisk studie av de svenska klädkedjorna Gina Tricots, H&Ms och KappAhls konton på Instagram
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Sociala medier tillsammans med Instagram tar mer och mer plats i dagens samhälle och företag ställer sig ständigt frågan hur de bör marknadsföra sig där. Denna studie undersöker den uppkommande strategin regram, vilket innebär en återupprepning av en redan publicerad bild på Instagram. LÄS MER
3. Kundmötet: Ur kundens synvinkel
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Kundservice är en viktig faktor i dagens samhälle och har blivit ett sätt att särskilja sig från sina konkurrenter på marknaden. Personalens bemötande har en stor betydelse för om kundens upplevelse av besöket är positivt eller negativt. LÄS MER
4. Communication as a CROSS-CULTURAL challenge for international management; a case study of Gina Tricot
Kandidat-uppsats, Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Cross-cultural communication challenges arise for managers in international corporations on a daily basis, and in order to evaluate why these challenges occur we conducted a case study in collaboration with the fast-fashion corporation Gina Tricot. Our work challenges the influential theory that cultural proximity leads to less miscommunication within the business environment. LÄS MER
5. Extern marknadskommunikation : Uppfattas företagets budskap rätt av målgruppen?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : En ekonomisk utveckling har skett på marknaden under de senaste åren där människan gått från att endast köpa det nödvändigaste till att idag köpa mer än vad som behövs. Samtidigt massproduceras produkter till att det blir ett överskott på marknaden, vilket leder till låga priser och större konkurrans där olika medel används. LÄS MER