Sökning: "glass marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden glass marknadsföring.

  1. 1. En marknadsanalys om hållbar glasskonsumtion : en kvalitativ studie om utbudet av glassar på svensk marknad och hur glassföretagen profilerar sig inom hållbarhetssegmentet

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Michaela Lagerqvist; [2019]
    Nyckelord :glass; marknadsföring; segmentering; målmarknadsföring; targeting; positionering; profilering; social hållbarhet; ekologisk hållbarhet; ekonomisk hållbarhet;

    Sammanfattning : Trots ökad vetskap om kostens påverkan på vår hälsa lider många av diabetes typ 2, och hjärtoch kärlsjukdomar är idag den vanligaste dödsorsaken i Sverige. Detta påvisar att det behöver skapas en större medvetenhet kring kostens effekter, parallellt med ett bredare utbud av hållbara matvaror på marknaden. LÄS MER

  2. 2. Lyxexponeringars påverkan på konsumenters betalningsvilja samt varans exklusivitet : En kvantitativ studie om konsumenters betalningsvilja på en produkt i Åhléns varuhus i Mall of Scandinavia

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Anton Hiort af Ornäs; Jonatan Rungegård; Martin Thiberg; [2019]
    Nyckelord :Sinnesmarknadsföring; visuell stimuli; färgen guld; butiksmiljö; exponering; multisensorisk upplevelse; varumärkeskännedom; lyx; exklusivitet; betalningsvilja; experiment;

    Sammanfattning : Authors: Anton Hiort af Ornäs, Jonatan Rungegård and Martin Thiberg Supervisor: Hans Allmér Examiner: Miralem Helmefalk Title: Luxury exposures´ impact on consumers' willingness to pay and on the exclusivity of the product Subject: Master Thesis in Detail and Service Management, School of Business and Economics, Linnaeus University, 2FE66E, 2019 Keywords: Sensory marketing, visual stimuli, gold colour, store environment, exposure, multisensory experience, brand-recognition, luxury, exclusivity, willingness to pay, experiment.   Context: The study, in collaboration with Åhléns, examined how a product's exclusivity and consumers´ willingness to pay are affected by exposures associated with luxury. LÄS MER

  3. 3. A male perspective on female leaders : Multiple case study from four male dominated organizations

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Barbara Pieta; Anjess Dijksma; [2013]
    Nyckelord :female leadership; leadership styles; gender differences; stereotypes; male dominated industries; prejudice; gender inequality; Glass Ceiling; gender diversity; European organizations;

    Sammanfattning : Although women are increasingly entering managerial positions, still they remain un-derrepresented in decision-making positions. Within the literature it has been argued that women still face barriers while ascending the leadership ladder. The Glass Ceiling Turned Labyrinth is introduced and elaborated on. LÄS MER

  4. 4. Glasklart? En kvantitativ studie om en inglasad exponerings påverkan på kunden

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Nina Emtedal; Linnéa Vejde; [2011]
    Nyckelord :consumer behavior; perception; retail display; store atmosphere; product assessment;

    Sammanfattning : Shoplifting is a serious problem due to the fact that about 2 % of a retail store's turnaround dis-appears annually. This paper discusses the problem with shoplifting where a closed retail display of glass can prevent this kind of misbehavior. Hitherto the scientific research regarding how consumers react to a closed retail display is non-existing. LÄS MER

  5. 5. Brand Management : A qualitative study on branding in a SME

    Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Karl Bergström; Jens Landgren; Felix Müntzing; [2010]
    Nyckelord :Brand Management; branding SME;

    Sammanfattning : Purpose The purpose of this thesis is to investigate how branding is exercised in a SME and to develop a model for how SMEs can implement branding. This means that we will especially focus on aspects that are important for a SME when building and strengthening a brand. LÄS MER