Sökning: "glesbygdskommuner"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade ordet glesbygdskommuner.
1. Samma mål, skilda förutsättningar - En kvalitativ intervjustudie om alliansskapande arbete med socialsekreterare i urbana kommuner och glesbygdskommuner
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : The aim for this study was to increase the understanding of how social workers in different municipalities, with different municipal conditions, experience their working alliance with clients. The study was based on qualitative interviews with four professional social workers in four different municipalities in Sweden. LÄS MER
2. Möjligheter och utmaningar med digitalisering i glesbygd : En studie om Torsby kommun
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Dagens samhälle kräver att medborgarna kan hantera olika typer av ärenden digitalt. Därför måste alla människor ha rätt att inkluderas och utveckla sin kompetens gällande digitala verktyg. LÄS MER
3. Co-working in Västerbotten : Exploring the potential of co-working places in sparsely populated areas in Northern Sweden
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografiSammanfattning : Over the past decades, the concept of ‘co-working’ has spread rapidly across the globe – however, mainly in urban areas. By contrast, this study focusses on the potential of co-working places in sparsely populated inland municipalities in Västerbotten, a region in northern Sweden with uneven population patterns. LÄS MER
4. E-handelns framtid i Sveriges glesbygder : En kvalitativ undersökning ur ett last mile perspekitv
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Europeiska unionens e-handelsrapport från 2019 beskriver en fortsatt ökning av e-handel, samt att en stor andel av den svenska befolkningen handlar via nätet. E-handel möjliggör gränslös handel mellan berörda verksamheter och konsumenter. LÄS MER
5. Pusselbitar : Samarbetet mellan elevhälsan och barn- och ungdomspsykiatrin för att skapa förutsättningar för elever som har diagnosen adhd att lyckas i skolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : Att lyckas i skolan är den viktigaste faktorn för att också lyckas i livet och är än mer viktig för elever som har diagnosen adhd, eftersom de har större risk att hamna i en negativ livsspiral. Skolan har ett kompensatoriskt uppdrag och specialpedagogen kan vara en viktig del i att hjälpa till med att skapa en integrerad och bra lärmiljö för elever med diagnosen adhd. LÄS MER