Sökning: "global organisation"

Visar resultat 6 - 10 av 617 uppsatser innehållade orden global organisation.

  1. 6. Adoption of the Digital Product Passport : A qualitative study within SMEs in the Swedish furniture sector

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Kalle Gunnarsson; Niels Mignot; [2023]
    Nyckelord :Digital Product Passport; DPP; Traceability; Furniture Industry; Sustainability; Blockchain Technology; Digitalt Produktpass; DPP; Spårbarhet; Möbelindustrin; Hållbarhet; Blockkedjeteknik;

    Sammanfattning : In the last decade, the European Union has looked to become more sustainable toreach the global environmental goals. With The European Green deal, a transition towards a circular economy has been set in place. LÄS MER

  2. 7. Status Mapping of tank to grave management of Low-GWP refrigerants.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Sandra Parra Gimeno; [2023]
    Nyckelord :Refrigerant; Blends; Synthetic low-GWP refrigerant; Natural refrigerant; Global Warming Potential GWP ; Tank-to-grave; Interviews.; Köldmedier; Blandning; Globalt uppvärmningspotential GWP ; Låg-GWP köldmedier; Naturligt köldmedier; installation till destruktion; Intervjuer.;

    Sammanfattning : Refrigeration plays a vital role today in various residential, commercial, and industrial processes, requiring refrigerants to facilitate the cooling or heating processes. Over time, refrigerants have undergone significant changes to meet technological, social, environmental, and economic needs. LÄS MER

  3. 8. Quality from the perspective of the internal customer : Internal service experience in a manufacturing industry company

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Stina Enblom; Silvia Padovan; [2023]
    Nyckelord :customer experience; service quality; internal service quality; service profit chain; customer satisfaction; internal customer satisfaction; customer perceived value; kundupplevelse; servicekvalitet; intern servicekvalitet; service profit chain; kundnöjdhet; intern kundnöjdhet; customer perceived value;

    Sammanfattning : För att förbättra servicekvaliteten är kartläggning och mätning av kundupplevelse en viktig del av förbättringsarbetet. Detta är mestadels studerat ur den externa kundens perspektiv, och inte lika ofta ur den interna kundens. LÄS MER

  4. 9. Co-construction of Leadership in an Intercultural Context from a Follower’s Perspective : A Qualitative Case Study in the Finance Industry about the Dyadic Relationship between Manager and Employee

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Kaat Cromphout; Floris Ruttenberg; [2023]
    Nyckelord :Co-constructing Leadership; Follower Behaviour; Leader Behaviour; Leadership; Followership; Leader-Follower-Relationships; Intercultural Communication; Dyadic Relationships; Constructive Followership;

    Sammanfattning : Introduction: The co-construction of leadership is a relatively new theoretical concept thatis growing in demand in the field of science. Since our global workforce becomes moreheterogenous and attitudes towards leader-follower relationships evolve, a successfulinteraction between leaders and followers becomes more central to the overall functioningof an organisation. LÄS MER

  5. 10. Överbeläggning på akutmottagningen — åverkan på patientsäkerheten : en litteraturstudie

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Christian Behrbohm; Ida Borén; [2023]
    Nyckelord :Crowding; Överbeläggning; Boarding; Lidande; Patientsäkerhet; Vårdskador; Akutmottagning;

    Sammanfattning : Akutmottagningens uppgift är att omhänderta den akut sjuka patienten, stabilisera, behandla och erbjuda en patientsäker vård av god kvalitet vid oförutsägbara och akuta händelser. Sedan längre tid ses en global trend med ett ökande inflöde till akutmottagningarna, även i Sverige. LÄS MER