Sökning: "globalisering c-uppsats"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden globalisering c-uppsats.
1. Röster från individualiserade kollektiv : Intervjustudie med fackligt förtroendevalda inom fackförbunden IF metall och Unionen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Denna C-uppsats är en intervjustudie med fackligt förtroendevalda, fem från IF-metall och sex från Unionen. Syftet med studien är att lyfta de förtroendevaldas röster kring vad de anser vara samtidens utmaningar för fackliga organisationer.Vid analys av intervjuerna framkom tre övergripande teman: 1. LÄS MER
2. Glocal Artworlds : Om globalisering i den senegalesiska konstvärlden
Kandidat-uppsats, Institutionen för kulturvetenskaper, KVSammanfattning : Abstract INSTITUTION: Konst- och bildvetenskap, Institutionen för kulturvetenskaper, Linnéuniversitetet ADRESS: 351 95 Växjö TELEFON: 076-6316902 HANDLEDARE: Margareta Wallin Wictorin TITEL: Glocal Artworlds- Om globalisering i den Senegalesiska konstvärlden. ENGELSK TITEL: Glocal Artworlds- On globalization in the Senegalese artworld. LÄS MER
3. Kompetensutveckling bland ekonomilärare
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Ekonomilärarnas kompetensutveckling är ett examensarbete och en C-uppsats på 15 högskolepoäng på lärarhögskolan i Malmö. Det som föranlett arbetet är Olssons funderingar kring hur civilekonomer, som tidigare arbetat i näringslivet, fortsätter att kompetensutveckla sig i näringslivsfrågor och ekonomi när de blir gymnasielärare. LÄS MER
4. Vad ska man lära sig? : En textanalys på kursplanerna Gy -07
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna C-uppsats i pedagogik var att beskriva vad och varför elever lär sig enligt de nya kursplanerna för gymnasieskolan 2007 (Gy -07) i relation till det demokratiuppdrag skolan ges inom ramen för en demokratidiskurs. Vi har i vår studie använt oss av textanalys som metod med de didaktiska huvudfrågorna vad och varför som hjälp. LÄS MER
5. Från loj till lojal : En fallstudie avseende företag inom telekombranschen & deras förmåga till värdeskapande processer.
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Denna uppsats handlar om att finna de faktorer som är viktiga för att företag inom telekommunikationsbranschen skall kunna behålla sina kunder då kärnprodukten inte längre räcker till som konkurrensmedel. Orsaker som ligger till grund för dagens situation är juridiska förändringar, globala förutsättningar samt den tekniska utvecklingen. LÄS MER