Sökning: "goap"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet goap.
1. Decision-making AI in digital games
Master-uppsats, Uppsala universitet/InformationssystemSammanfattning : The field of artificial intelligence has gained much knowledge through the implementation of decision-making systems in video games. One of these systems was the Goal Oriented Action Planning system (GOAP) which directs the behavior of an AI-agent through multiple digital artifacts categorized as goals, actions, and plans. LÄS MER
2. Mission Partitioner Framework : Ett utökningsbart och flexibelt designförslag
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Samhällssäkerhet är en av de viktigaste prioriteringarna i ett land. För att effektivisera utvecklingen av säkerhet behövs en stor satsning. I projektet WASP Research Arena - Public Safety (WARA-PS) utforskas framtida möjligheter i sjöräddningstjänst. LÄS MER
3. Recreating Believability In NPCs: The Effects Of Visual And Logical Behaviour
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : NPCs are in many games the foundation on which it operates. NPCs create the illusion of inhabitants or assign purpose to the player. Whatever they do, they represent characters. Introducing a character has a certain margin of error, as a poorly portrayed character may cause more damage than the NPC would add. LÄS MER
4. Utvärdering av sökriktningar i Goal-Oriented Action Planning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Goal-Oriented Action Planning, även kallat GOAP, är ett system för att styra beteende av artificiell intelligens. Systemet använder en sökalgoritm för att besluta vilket beteende som ska köras baserat på ett mål och ett antal åtgärder. Studien målsatte att undersöka vilken sökriktning som var mest lämpad för givet scenario. LÄS MER
5. Actionplanering och Samarbete (APAC) mellan multipla AI-agenter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : This thesis covers an implementation of an artificial intelligence (AI) system for cooperation between multiple AI-agents. It was done as a part of a master thesis in Media Technology and a master thesis in Computer Engineering at Linköping University, campus Norrköping. LÄS MER