Sökning: "god kundupplevelse"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden god kundupplevelse.

  1. 1. VAD BEHÖVER MEDARBETARNA FÖR ATT KUNNA SÄTTA FOTEN I KUNDENS SKOR? - En kvalitativ fallstudie om medarbetares förutsättningar för att skapa kundvärde

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Sara Christiansson; [2022-07-05]
    Nyckelord :Den lärande organisationen; kundresa; kundupplevelse; medarbetarskap; medarbetarskapshjulet; organisationskultur;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med fallstudien är att utvärdera och analysera vilka förutsättningar som finns för att medarbetarna ska kunna skapa kundvärde och förmedla en god kundresa. Teori: Studien utgår ifrån ett programteoretiskt perspektiv och består av teorier som medarbetarskapshjulet och den lärande organisationens fem discipliner. LÄS MER

  2. 2. Customer Experience and its Implication for Value Creation within the Night-Time Economy

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Eric Lewerentz; [2021]
    Nyckelord :Customer Experience; Service Dominant Logic; Night-time Economy; Nightlife; Topic Modelling; Kundupplevelse; tjänstedominantlogik; nattliv; topic modelling;

    Sammanfattning : The consumer behaviour is adapting within industries due to new technologies such as smart phones. As consumer behaviour changes so do companies by adapting their way of engaging and interacting with their customers. This provides potential to innovate new service offerings. LÄS MER

  3. 3. Den digitala banken : En studie om digitaliseringens inverkan på kundnöjdhet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victor Wennergren; Harnesk Simon; [2020]
    Nyckelord :Digital banking; Customer satisfaction; Digitalization; Customer experience; Digital banking; Kundnöjdhet; Digitalisering; Kundupplevelse;

    Sammanfattning : Banksektorn har genomgått omfattande förändringar till följd av digitaliseringens framväxt. Ett bredare utbud av differentierade produkter har möjliggjort för konsumenter att utföra vardagliga bankärenden på egen hand. LÄS MER

  4. 4. Customer Experience without Customer Contact: DSOs Adapting to a Supplier Centric Market : A multiple case study of Swedish DSOs

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Erik Bexelius; John Diklev; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Structural changes are looming in the Swedish electricity system. Underlying forces pushing for industry practices to transform are sustainability goals, digitalisation and free market ambitions. LÄS MER

  5. 5. Webbshop för optik : En förstudie: Vikten av användbarhet och aktuella trender inom e-handel

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Sheyno Besara; Zanna Barbäck; [2015]
    Nyckelord :E-commerce; Usability; Trends; E-handel; Användbarhet; Trender;

    Sammanfattning : Marknaden inom e-handel drivs till stor del av aktuella trender, vilka är med och utmanar både marknaden och företagen. Trender i sin tur drivs framåt av dagens teknologi som hela tiden utvecklas. För att ett företag ska kunna överleva på marknaden är det viktigt att hålla jämna steg med trenderna och teknologin. LÄS MER