Sökning: "god service tjänsteföretag"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden god service tjänsteföretag.
1. Processförbättring : Fallstudie av processen för intern orderhantering i ett tjänsteföretaget
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaperSammanfattning : The master thesis in industrial technology started with a prestudy in January 2019, based on the results from the pre study,the work with the master thesis begun. The purpose with the masterthesis was to map the current process in a service company and toidentify defects in the current process to shoe what the companycan do to improve and avoid defects in the future. LÄS MER
2. HÅLLBARA STRATEGIER FÖR SME-FÖRETAG I TJÄNSTESEKTORN : En kvalitativ studie om drivkrafter och utmaningar tillatt integrera hållbarhet i företagsstrategier
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Hållbarhetsfrågor är ett ämne vilket är ständigt aktuellt och aldrig varit mer aktuellt än idag. Med negativa klimatförändringar som konsekvens av mänskliga aktiviteter är det mer viktigt än någonsin att motverka detta och arbeta mot en bättre morgondag. LÄS MER
3. Att kommunicera genom logotyp : ”The boobie necklace effect”
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Att utformning av logotyp har stor vikt för företagets identitet är allmän känt, men detär minst lika viktigt för ett företag att ha en logotyp som kan förmedla deras budskap ut tillkonsument. Syftet med detta arbete blev därmed att analysera hur de atmosfäriska stimulivariabler,färg, typografi och symbol, påverkar konsumentens uppfattning av logotypensavsedda kundbudskap inom tjänsteföretag. LÄS MER
4. Krav vid val av tredjepartslogistiksaktör : En fallstudie genomförd på AA logistik
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och SamhällsbyggnadSammanfattning : Under en lång tidsperiod har transportering av gods förekommit och i dagens samhälle blir det allt mer vanligt att man anlitar en tredjepartslogistik-aktör (TPL-aktör) som sköter hela eller delar av ett företags distribution. Fallföretaget i denna studie är en nyetablerad TPL-aktör som idag inte nått ut till så många kunder som önskat. LÄS MER
5. Varumärkesarbete vid intern konkurrens : en studie om hur intern konkurrens, organisationskultur och intern kommunikation påverkar Riksmäklarens varumärkesarbete
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Varumärkets betydelse har under de senaste årtiondena förändrats, från att enbart informera om en produkt eller tjänst till att också fylla ett känslomässigt behov hos kunder. I denna studie undersöks hur Riksmäklaren arbetar med sitt varumärke. LÄS MER