Sökning: "golf design"
Visar resultat 6 - 10 av 33 uppsatser innehållade orden golf design.
6. Utveckling av en webbterminal med fokus på användbarhet tillsammans med TietoEVRY
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Mjukvaror som är integrerade i olika applikationer runt om oss har blivit allt mer vanligare idag och användningen av dessa har blivit en del av vardagen. Detta gör att utvecklingen av användarvänliga system är eftertraktat på marknaden. LÄS MER
7. Kan motivationsklimat och målorientering predicera psykisk ohälsa? : En kvantitativ studie genomförd på golfspelande barn och ungdomar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka om det upplevda motivationsklimatet samt målorientering kunde predicera psykisk ohälsa bland unga golfspelare. Studien genomfördes med en kvantitativ tvärsnittsdesign och datainsamling skedde i form av enkäter. Sammanlagt deltog 134 golfspelare. LÄS MER
8. Skadefrekvens och skadeförebyggande beteenden bland elitidrottsutövare inom idrotterna golf och volleyboll
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka skadefrekvens hos elitidrottsutövare, samt att undersöka om autonomistöd, autonom motivation, och intention mot skadeförebyggande beteenden, och utförda skadeförebyggande beteenden har ett samband med skadefrekvens. I studien undersöks hur skadeförebyggande beteenden påverkar skadefrekvens med utgång i Bahr och Krosshaugs modell (2005). LÄS MER
9. Reference Dependent Preference towards Risk : Evidence from the U.S. Professional Golf Tour
Master-uppsats, Uppsala universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : The standing debate regarding how preferences should be defined is still evident in research today. Are they invariant to current endowment as a neoclassical practitioner would proclaim, or reference dependent as a behavioural economist would state? This theoretical discrepancy, regarding how preferences should be defined, when agents are experienced at what they do is found by List (2003) to be non-existing. LÄS MER
10. Att putta fram ett varumärke i tiden - en rebranding av Sollentuna Golfklubb
M1-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Rebrandingen definieras som en förändring av hur en organisation uppfattas av konsumenterna vilket även kan beskrivas som skapandet av ett nytt namn, ny symbol, ny design med syfte att skapa en ny differentierande position i minnet hos intressenterna. Att överleva och lyckas som organisation handlar mycket om ens förmåga att utvecklas gradvis och därför är rebranding en viktig del av ett företags strategi. LÄS MER