Sökning: "google ad"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden google ad.
1. Utvärdering av ekonomisk lönsamhet idigital marknadsföring : En undersökning av företags nuvarande metodik ochförbättringspotential
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : AbstraktSyfte: Syftet med studien var att analysera hur företag kan förbättra förståelsen för denekonomiska lönsamheten i sina marknadsföringsaktiviteter, detta genom att undersöka hurföretag idag arbetar med att följa upp den lönsamheten av digital marknadsföring samtvilken förbättringspotential företag upplever att det finns kring sätten de arbetar på. Metod: En kvalitativ metod har genomförts i denna studie där fyra intervjuer hargenomförts med tre respondenter som arbetar med att utvärdera lönsamhet av digitalmarknadsföring. LÄS MER
2. Unveiling Surveillance Giants: Human Rights Violations within the Ad Tech Industry
Master-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheterSammanfattning : In an increasingly online society, scholars have gradually come to scrutinize the ad tech industry. The research field, however, tends to focus on the most visible tech giants, such as Google or Facebook, and few researchers approach the industry from a human rights perspective. LÄS MER
3. Framtagning av en konceptuell kostnadsmodell för sökmotoroptimerade webbapplikationer : Ett förslag på kostnadsmodell som beskriver uppkomna kostnader utifrån centrala aktiviteter
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Den digitala utvecklingen har förändrat sättet människor kommunicerar och lever sina liv. Idag är det möjligt att boka ett möte, beställa mat eller köpa en resa online. Den moderna människans konsumtionsvanor gör det livsviktigt för företag att etablera en digital närvaro. LÄS MER
4. Sharing is Caring : An Examination of the Essential Facilities Doctrine and its Applicability to Big Data
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Since the internet revolution, and with the ever-growing presence of the internet in our everyday lives, being able to control as much data as possible has become an indispensable part of any business looking to succeed on digital markets. This is where Big Data has become crucial. LÄS MER
5. Annonsspårning för digitala medier : En systemjämförelse för uppföljning av annonskonvertering hos Facebook-annonser
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : Facebook is today the biggest ads platform in the world. This makes it strategi- cally smart for companies to run their ads on the platform. To follow up the result from these ads is an important part for the companies to know if the target audience is the right one. LÄS MER