Sökning: "google ad"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden google ad.

  1. 1. Utvärdering av ekonomisk lönsamhet idigital marknadsföring : En undersökning av företags nuvarande metodik ochförbättringspotential

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Mohammad Almasri; Kevin Hewer; Albin Jönsson; [2023]
    Nyckelord :Digital marketing; Profitability; AI Artificial intelligence ; KPI Key performance Indicator ; ROAS Return on Ad Spend ; Digital marknadsföring; Lönsamhet; AI Artificial intelligence ; KPI Key performance Indicator ; ROAS Return on Ad Spend ;

    Sammanfattning : AbstraktSyfte: Syftet med studien var att analysera hur företag kan förbättra förståelsen för denekonomiska lönsamheten i sina marknadsföringsaktiviteter, detta genom att undersöka hurföretag idag arbetar med att följa upp den lönsamheten av digital marknadsföring samtvilken förbättringspotential företag upplever att det finns kring sätten de arbetar på. Metod: En kvalitativ metod har genomförts i denna studie där fyra intervjuer hargenomförts med tre respondenter som arbetar med att utvärdera lönsamhet av digitalmarknadsföring. LÄS MER

  2. 2. Unveiling Surveillance Giants: Human Rights Violations within the Ad Tech Industry

    Master-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheter

    Författare :Jesper Stenberg; [2021]
    Nyckelord :Privacy; Human Rights; Ad Tech; Surveillance Capitalism; Consent; GDPR; Criteo; The Trade Desk; Magnite; Social Sciences;

    Sammanfattning : In an increasingly online society, scholars have gradually come to scrutinize the ad tech industry. The research field, however, tends to focus on the most visible tech giants, such as Google or Facebook, and few researchers approach the industry from a human rights perspective. LÄS MER

  3. 3. Framtagning av en konceptuell kostnadsmodell för sökmotoroptimerade webbapplikationer : Ett förslag på kostnadsmodell som beskriver uppkomna kostnader utifrån centrala aktiviteter

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Oliver Rosvall; [2021]
    Nyckelord :conceptual cost model; search engines; search engine optimization; web application; cost calculation; konceptuell kostnadsmodell; sökmotorer; sökmotoroptimering; webbapplikation; kostnadsberäkning;

    Sammanfattning : Den digitala utvecklingen har förändrat sättet människor kommunicerar och lever sina liv. Idag är det möjligt att boka ett möte, beställa mat eller köpa en resa online. Den moderna människans konsumtionsvanor gör det livsviktigt för företag att etablera en digital närvaro. LÄS MER

  4. 4. Sharing is Caring : An Examination of the Essential Facilities Doctrine and its Applicability to Big Data

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Hedda Berto; [2020]
    Nyckelord :Essential facilities; Competition; Big Data; Article 102 TFEU; Abuse; Dominance; European Union; Privacy; Consumer harm;

    Sammanfattning : Since the internet revolution, and with the ever-growing presence of the internet in our everyday lives, being able to control as much data as possible has become an indispensable part of any business looking to succeed on digital markets. This is where Big Data has become crucial. LÄS MER

  5. 5. Annonsspårning för digitala medier : En systemjämförelse för uppföljning av annonskonvertering hos Facebook-annonser

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Linus Sjöbro; [2019]
    Nyckelord :Facebook; Google Firebase; Ad conversion; ads; monitoring; React Native; Facebook; Google Firebase; annonskonvertering; annonser; uppföljning; React Native;

    Sammanfattning : Facebook is today the biggest ads platform in the world. This makes it strategi- cally smart for companies to run their ads on the platform. To follow up the result from these ads is an important part for the companies to know if the target audience is the right one. LÄS MER