Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. En ambivalent identifikation. En kritisk analys om porträtteringen av kärlek i You och Gossip Girl.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaperSammanfattning : This essay contains an analysis of You (2018–) and Gossip Girl (2007–2012) focusing on contrast and comparing the narrative and the two male protagonists, Joe Goldberg (You) and Dan Humphrey (Gossip Girl), whom are played by the same actor, Penn Badgley. The main thesis of this essay is how the (female) spectator identity with two male protagonists who act voyeurs and stalk their love interest to get closer to them. LÄS MER
2. Manligt och kvinnligt på Upper East Side : En kvalitativ studie av tv serien Gossip Girl ur ett genusperspektiv
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Denna studie är en filmanalys av tv serien Gossip Girl som ämnar att bidra till en förståelse kring konstruktionen av de kvinnliga och manliga rollerna. I studien analyseras samtida medierepresentationer med hjälp av teoretiska begrepp som femininitet och maskulinitet, media och representation, genus, stereotyper och identitet. LÄS MER
3. Chick Lit in the Classroom. Identity and Gender in Gossip Girl and Confessions of a Shopaholic.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturerSammanfattning : Language and literature give students access to new worlds and present voices that offer new perspectives. Literature is used in the language classroom to improve language skills and is a highly important tool in order for the students to develop and reflect on identities. LÄS MER
4. Product Placement in Television Series
Magister-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Purpose: To explore how young women are affected by the product placement of luxury products in the television series Gossip Girl. Background: Consumers are turning away from traditional ways of advertising and research has proven that advertising is more effective when the recipients are not directly aware of its promotional purpose. LÄS MER
5. Gossip Girl- Mediefenomenets inverkan på sin publik
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER