Sökning: "gränssnitt test"
Visar resultat 1 - 5 av 135 uppsatser innehållade orden gränssnitt test.
1. Developing a portable, customizable, single-channel EEG device for homecare and validating it against a commercial EEG device
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : There are several commercial electroencephalography (EEG) devices on the market; however, affordable devices are not versatile for diverse research applications. The purpose of this project was to investigate how to develop a low-cost, portable, single-channel EEG system for a research institute that could be used for neurofeedback-related applications in homecare. LÄS MER
2. Året runt i bigården : Ett arbete om hur en upprepande cykel kan gestaltas och användas för att beskriva en omfattande process
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Pollination är den process där växter befruktas och är vital för överlevnaden och spridningen av växterna. Vid avsaknaden av naturliga pollinatörer så som bin behöver människor göra det arbetet istället, vilket kan ses i exempelvis kina (Sahlberg, 2008). LÄS MER
3. Development of a Web Interface for the Dynamic Visualization of Evaluation Test Results to Improve the Follow-up for French Elite Athletes
Master-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystemSammanfattning : Currently, the SEP laboratory has developed a system to automatically generate PDF reports summarizing the results of evaluation tests. This system works well in production but has several limitations. LÄS MER
4. Digitalizing Football Referee Note-Taking
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : Football is the world’s biggest sport, and every match requires a referee who is responsible for interpreting and enforcing the Laws of the Game. In Sweden, an area for improvement for referees is the user experience of the administration tool used to collect data about matches. LÄS MER
5. IMMERSIVT MEN ANVÄNDBART SPELGRÄNSSNITT : En studie om påverkan mellan användbarhet och immersion i tre former av spelgränssnitt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Action-äventyrspels immersion och användbarhet påverkas av deras UI:s form och design. Tidigare forskning visar att diegetiskt UI bidrar till immersion men forskningen saknar insikter om hur olika varianter av UI påverkar spelens användbarhet. LÄS MER