Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Förbud mot vilseledande marknadsföring avseende miljö- och klimatpåståenden, s.k. grönmålning : En analys av vilseledande gröna påståenden i marknadsföring och behovet av framtida rättsliga åtgärder

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Chantal Kryou; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Vad händer vid avslöjad Greenwashing? : - Ur det miljömedvetna konsumentperspektivet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Jönander; Sofia Silfver; [2022]
    Nyckelord :marketing; consumer-behavior; greenwashing; sustainability; attitude-behavior gap; marknadsföring; konsumentbeteende; grönmålning; hållbarhet; attityd-beteende gapet;

    Sammanfattning : This thesis investigates through focus groups the effect of greenwashing from theenvironmentally conscious consumer perspective. The study deepens the understanding of attitudes and purchase intentions before and after the revealing that the marketing campaignwere criticized as greenwashing. LÄS MER

  3. 3. Visualizing sustainability performance indicators of IT products effectively and correctly in a single display : A user study on visualizations of benchmarking data

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ella Söderberg; [2022]
    Nyckelord :Information visualization; Sustainability; Sustainability Performance Indicators; Informationsvisualisering; Hållbarhet; Hållbarhetsprestandaindikatorer;

    Sammanfattning : Communication around climate change is a challenging area. It is beneficial for companies to present themselves as more environmentally sustainable than they are, leading to greenwashing. Type 1 ecolabels, as described in the ISO standard 14024, try to mitigate this problem by providing independent verification of a company’s claims. LÄS MER

  4. 4. Hållbarhet - trendigt säljord eller viktigt budskap?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Linus Johnsson; [2022]
    Nyckelord :Social media-marknadsföring; Instagram; hållbarhet; kommunikation; grönmålning; slow fashion;

    Sammanfattning : Using sustainability claims as a sales pitch is starting to be the new norm, even though some products aren’t even close to being environmentally friendly. Marketers are exploiting the consumers lack of knowledge in sustainability as a way to convince them that their products are a good choice, especially in the fashion industry. LÄS MER

  5. 5. EU:s taxonomi, främjande eller hämmande?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC)

    Författare :Josefine Kjaer Helgstrand; [2022]
    Nyckelord :EU:s taxonomi; cirkulär ekonomi; återbruk; återanvändning; hållbara mobiltelefoner; medelstora företag.; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : The growing mountain of electronic waste is a threat to human health and an unsustainable handling of our finite natural resources. With the aim to decrease the creation of waste, including electronic, the EU have decided to separate resource use from economic growth by supporting the transition to a circular economy. LÄS MER