Sökning: "grönroos Service management"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden grönroos Service management.
1. Landsbygdsinfluencers arbete med personligt varumärke : en netnografisk studie av bloggar i en landsbygdskontext
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Influencers har blivit ett vanligt fenomen i vårt samhälle i takt med att användningen av sociala medier har ökat. Att som influencer bygga ett personligt varumärke som väcker intresse hos andra människor skapar en möjlighet att dela med sig av innehåll som många människor vill ta del av (Lou & Yuan, 2019). LÄS MER
2. Kund- och medarbetarnöjdhet samt dess förbättringsmöjligheter : En studie gjord i en serviceleverans
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaperSammanfattning : The study has been made in association with a facility management company where the service delivery to a specific customer has been studied. The purpose of the study is to map the main factors that makes both the customer, and the employees that work in the delivery process, satisfied in order to get the rating for customer and employee satisfaction up. LÄS MER
3. Internationalization and customer satisfaction : A case study of a luxury knowledge-intensive soft service firm
Master-uppsats, Mälardalens högskola/Industriell ekonomi och organisationSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate if a luxury knowledge-intensive soft service firm can use an existing internationalization model for a future internationalization process. The aim is furthermore to investigate how the main driving forces contribute to customers’ overall satisfaction level in luxury knowledge-intensive soft service firms and how management in a structured manner can work towards establishing a set of standardized procedures for a future internationalization process. LÄS MER
4. Ett attraktivare företagserbjudande – en fallstudie på SJ AB
M1-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to generate and provide suggestions for strategic actions, adjusted to conditions on the market, on how train operators, operating in a mature, saturated and highly competitive passenger transportation industry, should create an attractive customer offer for business travellers. Methodology: This study is based on a case study of the Swedish train operator SJ. LÄS MER
5. Vad behövs för ett välkomnande bemötande? - en studie om frontpersonals syn på organisatoriska förutsättningar för främjandet av värdskap i hotellverksamheter
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Problembeskrivning: Majoriteten av de vetenskapliga artiklar och texter som finns kring organisatoriska förutsättningar är skrivna ur ett ledarskapsperspektiv, vilket har resulterat i en mindre kunskapslucka som lämnats öppen för vidare forskning kring ämnet. Då det är personalen som dagligen möter gästerna och förväntas skapa ett tillfredsställande servicemöte genom ett gott värdskap, är deras perspektiv väsentligt i sammanhanget. LÄS MER