Sökning: "grönroos extern kommunikation"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden grönroos extern kommunikation.

  1. 1. Tjänsteproduktivitet : Hur kan produktivitet mätas i en tjänsteorganisation?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)

    Författare :Helena Schultz; Lina Sjöqvist; [2011]
    Nyckelord :Service Productivity Model; Multi-factor productivity measurement model; Produktivitet; Effektivitet; Tjänsteorganisation; Tjänsteproduktivitet; Tjänster; Kommunikation; Ledarskap; Utbildning; Stress; IT-system; Arbetsbelastning; Kontorslandskap; Interna kunder; Externa kunder; Folksam;

    Sammanfattning : Problemformulering Det vi med denna uppsats vill undersöka är hur en tjänsteorganisations produktivitet kan mätas. Därför lyder vår problemformulering enligt följande: Hur kan produktivitet mätas i en tjänsteorganisation? Produktiviteten i en tjänsteorganisation påverkas av ett antal faktorer, till exempel personalen, kommunikation, ledarskap och de IT-system personalen arbetar i. LÄS MER

  2. 2. Avvikande metodik kring problembostadsområde

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Andreas Bäckström; [2008]
    Nyckelord :Problem related residential area; improvements; relationship management; Fisksätra; Stena Fastigheter AB; Problembostadsområde; förbättringsarbete; relationsförvaltning; Fisksätra; Stena Fastigheter AB;

    Sammanfattning : Syfte Detta arbete tar sin utgångspunkt i det problematiska miljonprogramsområdet Fisksätra och Stena Fastigheters AB arbete för att minska segregation, brottslighet, omflyttning och den höga andelen hushåll med sociala/ekonomiska problem. Detta arbete är viktigt pga. de kostnader, såväl ekonomiska som mänskliga, som omger det. LÄS MER

  3. 3. De små revisionsbyråernas marknadsföring. : En kvalitativ undersökning om hur små revisionsbolag rekryterar nya kunder.

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)

    Författare :Jakob Nilsson; Mattias Wärman; [2007]
    Nyckelord :Marknadsföring; relationsmarknadsföring; revisionsbyrå; tjänstemarknadsföring; redovisning- och revisionsbranschen;

    Sammanfattning : Utifrån den existerande lagstiftningen är det krav på att alla aktiebolag ska ha en revisor. På revisionsmarknaden föreligger en speciell marknadssituation då 99% av alla revisionsbolag har mindre än tio anställda men samtidigt så har de små revisionsbyråerna en minoritet av marknadsandelen. LÄS MER