Sökning: "grönroos service quality model"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden grönroos service quality model.

  1. 1. To share or not to share : Investigating the potential key qualities of a digital C2B carsharing service

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Collins Senyemi; [2022]
    Nyckelord :Carsharing; quality of service; technical quality; functional quality; speculative design;

    Sammanfattning : Compared to private car ownership, carsharing has emerged as one of the innovative ways of promoting sustainable and more environmentally friendly transportation. As a service thathas existed for decades, carsharing has evolved significantly, with the introduction of several business and service models to create value for users. LÄS MER

  2. 2. Lojalitet och de svenska bankerna: En kvantitativ studie om vad som driver kundlojalitet på den svenska bankmarknaden idag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Lindberg Hansen; Emelie Nortén; Jacob Gustafsson; [2017]
    Nyckelord :CSR; teknikmognad; kundlojalitet; Lojalitet; e-lojalitet; bank; online; servicekvalitet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Lojalitet och de svenska bankerna - En kvantitativ studie om vad som driver svenska bankkunders lojalitet Seminariedatum: 12 januari 2017 Ämne/kurs: FEKH29, Business Administration: Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 högskolepoäng. Författare: Emelie Nortén, Caroline Lindberg Hansen, Jacob Gustafsson Handledare: Johan Jansson Nyckelord: lojalitet, e-lojalitet, bank, online, servicekvalitet, CSR, teknikmognad, kundlojalitet Syfte: Studiens syfte är att genom en kvantitativ undersökning studera hur de upplevda CSR- insatserna, den upplevda servicekvaliteten och den egna teknikmognaden påverkar svenska kunders lojalitet till sin bank, utifrån konsumentens perspektiv. LÄS MER

  3. 3. Vad är service värt?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Max Andersson; Josefine Jacobsson; Amanda Wirhed; [2016]
    Nyckelord :Service quality; price premium; flight industry; SERVQUAL; consumer behavior; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Vad är service värt? Seminariedatum: 2016-01-15 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Handledare: Magnus Lagnevik Syfte: Att undersöka sambandet mellan servicekvalitet och svenska flygresenärers vilja att betala en prispremie vid köp av flygresa. Metod: Med hjälp av kvantitativ metod och en deduktiv ansats där den kunskapsteoretiska ståndpunkten är positivistisk undersöks sambandet mellan servicekvalitet och prispremie. LÄS MER

  4. 4. Vardagsgäst får vardagshälsning : En kvalitativ studie om hur mindre svenska fjällhotell uppmärksammar sina stamgäster

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Sofia Johansson; Sara Nilsson; [2014]
    Nyckelord :Kundrelationer; relationsmarknadsföring; tjänstemarknadsföring; stamgäster; hotell; fjäll;

    Sammanfattning : Sedan år 1970 har det forskats mycket om relationsbaserad marknadsföringsstrategi som ett substitut för det transaktionsbaserade perspektivet som länge har dominerat marknadsföringen. Nyttan med en relationsbaserad strategi är att den sätter kunden i fokus och arbetar för att behålla de befintliga relationerna istället för att enbart fokusera på det utbyte som sker mellan kund och företag och att skaffa nya kunder. LÄS MER

  5. 5. Service Quality - Undersökning av konsumenters uppfattning av kvalitet i ett tjänsteföretags produkter : Kandidatuppsats på uppdrag av företaget Vindsurfing.se

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Niklas Perneryd; Törnby Alexander; [2011]
    Nyckelord :Service Quality; Functional Quality; Technical Quality; SERVQUAL;

    Sammanfattning : Bakgrund och problematisering: Tjänsteföretag på konkurrensutsatta marknader motiveras att anpassa sina produkter utifrån kundernas efterfrågan där utvärdering och förbättring av en tjänsts kvalitet är ett tillvägagångsätt. Fallföretaget Vindsurfing. LÄS MER