Sökning: "graden av öppenhet"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden graden av öppenhet.
1. Kan personlighetsdragen i femfaktormodellen predicera Fear of Failure hos tjänstemän?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologiSammanfattning : Studiens syfte var att undersöka relationen mellan personlighetsdragen i femfaktormodellen (Extraversion, Tillmötesgående, Ordningsamhet, Emotionell stabilitet och Öppenhet) och det psykologiska fenomenet Fear of Failure hos tjänstemän (N = 115). En enkät skickades ut till en kommunal organisation i Sverige. LÄS MER
2. ”Om religionerna inte släppt fram vetenskapen, hur hade samhället sett ut då?” : En kvalitativ intervjustudie om religionskunskapslärares tankar, åsikter och didaktiska ställningstaganden gällande religion och vetenskap
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : En oro för en utbredd sanningsrelativism bland lärare uttrycks från vissa håll. Det övergripande syftet med denna uppsats är att pröva denna oro. LÄS MER
3. Kommunikationen mellan ishockeyklubbar och supportrar under Covid-19 : SHL-klubbars arbete med att upprätthålla lojalitet och engagemang hos supportrar genom sociala medier
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka relationen mellan SHL-klubbar och deras supportrar under Covid-19-pandemin, med särskilt fokus på kommunikation i sociala medier. Metod: Detta examensarbete är både en explorativ och deskriptiv studie med en deduktiv ansats. LÄS MER
4. Elevers uppfattning om laborationer i naturkunskapsundervisningen.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Laborationer är centrala i den naturvetenskapliga undervisningen, inte minst i naturkunskap i gymnasieskolan. Skolforskningsinstitutet betonar i en forskningsöversikt vikten av att lära sig utföra naturvetenskap. Det är dock oklart huruvida lärare och elever har samma uppfattning beträffande laborationens betydelse. LÄS MER
5. Vad är organisationskultur och hur påverkar det min kompetensutveckling? : En studie om individens upplevelse av organisationskultur och hur detta påverkar det upplevda utfallet av kompetensutvecklingsinsatser
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Begreppen organisationskultur och kompetensutvecklingsinsatser är båda väl utforskade ur en organisatorisk aspekt och även dess förankring till varandra. I befintlig litteratur saknas studier som fokuserar på individens synvinkel vilket lett fram till studiens syfte: Att beskriva individens upplevda organisationskultur i två olika organisationer samt förklara hur denna syn påverkar upplevelsen av kompetensutvecklingsinsatser. LÄS MER