Sökning: "grafiker"
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade ordet grafiker.
1. Kroppsspråk inom animation: från teori till praktik : Vad förmedlar kroppsspråket från stiliserade karaktärer och hur olika medier tolkas av observatören
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Denna studie undersökte om det var möjligt att applicera resultat från kroppsspråksstudier till stiliserade spelkaraktärer i syftet med att se om deltagare fortfarande kunde tolka vilka känslor som förmedlades genom kroppsspråket. Det undersöktes också om deltagarna ändrade sina åsikter när de stiliserade karaktärerna presenterades både i 2D och 3D via stillbilder och animerade klipp för att se hur detta påverkade deras tolkning. LÄS MER
2. Den smarta hantverkaren : Design, webbplats och app
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : The goal of this work and project has been to create a website with the purpose of making it easier for craftsmen and their business. This has been done with the help of Worksystem who have had many good ideas and inputs throughout the project, and was able to offer additional help from the company's graphics staff to improve the user experience, both on computers but mainly on mobile devices. LÄS MER
3. Design och utvärdering av en universitetskurs om digital tillgänglighet : Utformning av kursinnehåll och kursmodul om tillgängliga dokument
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : I takt med ökad digitalisering blir digital tillgänglighet alltmer aktuellt då många vardagsaktiviteter idag måste utföras online. Behovet av yrkesverksamma personer som har kunskap om digital tillgänglighet är stort men trots detta är det få universitet i Europa som erbjuder utbildning inom ämnet. LÄS MER
4. Applicering av en 2D dungeon algoritm i en 3D rymd : Hur bra presterar TinyKeeps dungeon algoritm i tre dimensioner?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Procedural content generation inom spel refererar till algoritmiskt, procedurellt skapande av digitalt innehåll i syfte att automatisera och minska mängden arbete för designers och grafiker. Ett område procedural content generation används för inom spel är dungeon generering. LÄS MER
5. Bättre brädspel : En utforskande fallstudie om hur slutanvändaren kan integreras i den grafiska formgivningens skapandeprocess av ett brädspel och vilka utmaningar detta medför
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : En grafisk designer är van att arbeta i en klassisk rak metod, och skapa sina designlösningar med tanke på användaren i tron om att de är experter på att visuellt kommunicera. Samhället kräver dock mer hållbara och användbara produkter och tjänster, vilket tyder på att slutanvändarintegrering kan vara en lösning som ger bred feedback på en potentiell lösningsmetod. LÄS MER