Sökning: "grafisk design högskolan dalarna portfolio"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden grafisk design högskolan dalarna portfolio.

  1. 1. Den effektiva webbportfolion : En studie för att hjälpa en nyexaminerad grafisk designer att hitta rätt plattform för sin portfolio

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Joakim Gudmunds; Denny Törnblad; [2020]
    Nyckelord :advertising and communication agency; graphic design; digital portfolio; recruitment; grafisk design; digital portfolio; rekrytering; reklam- och kommunikationsbyrå;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka vilka portfoliotjänster som är mest effektiva för nyexaminerade grafiska designers till att framhäva sin portfolio, i syfte att väcka intresse hos rekryterare på reklam- och kommunikationsbyråer. Idag finns en stor mängd olika portfoliotjänster som erbjuder funktioner och verktyg för att bygga portfolior. LÄS MER

  2. 2. Den digitala portfolion : Hur väcks uppmärksamhet hos arbetsgivare genom den digitala portfolion

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Amanda Lundkvist; Fanny Vikberg; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vad som väcker uppmärksamhet hos arbetsgivaren i den digitala portfolion. Studiens fokus är riktad mot nyexaminerade studenter. Den digitala portfolion ersätter successivt den analoga portfolion och som grafisk designer är portfolion en viktig del av identiteten. LÄS MER

  3. 3. Strategier för presentationav arbetsprover inom grafiskdesign : hur en arbetssökande grafiskdesigner bäst ”säljer sig själv” tillanställning

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Helena Påls; [2015]
    Nyckelord :Graphic design; portfolio; recruitment; personal brand; social network; work samples; storytelling.; Grafisk design; portfolio; rekrytering; personligt varumärke; sociala nätverk; arbetsprover; storytelling.;

    Sammanfattning : För att få drömjobbet inom en konkurrenskraftig bransch som grafiskdesign krävs det lilla extra. Syftet med denna undersökning är att ta redapå vad detta extra är och därigenom underlätta för arbetssökandegrafiska designers på vägen till drömjobbet. LÄS MER