Sökning: "grafisk formgivare"

Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden grafisk formgivare.

  1. 1. Barcelona as a place brand, a study on visual communication and place marketing

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Jonatan Matias Salinas; Maja Wastesson; [2023]
    Nyckelord :Visuell kommunikation; platsmarknadsföring; varumärke; platsvarumärke; varumärkesstrategi; grafisk design; retorik.;

    Sammanfattning : Betydelsen av att etablera och bevara ett starkt varumärke av en plats eller stad, så kallad platsmarknadsföring, är av största intresse för en plats, inte minst ur ett ekonomiskt perspektiv. En del i ledet av att etablera ett starkt varumärke består av att arbeta med kommunikation i olika format, till exempel genom visuell kommunikation vars syfte är att stärka den grafiska profilen inom bland annat reklam, webb, sociala medier, skyltning och illustrationer. LÄS MER

  2. 2. Framtidens formgivare : Generativa metoder inom grafisk design

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Jesper Ericsson; [2022]
    Nyckelord :Design methods; experimental design; generative design; graphic design; design tools;

    Sammanfattning : The workflow and process of graphic design is today streamlined by the usage of our tools such as softwares. However, this doesn’t mean that designers must restrict themselves from working outside an established practice largely determined by such software. LÄS MER

  3. 3. ”Där livet händer” : En visuell analys av IKEA:s uppmärksammade kampanj

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Johanna Laos; [2021]
    Nyckelord :Grafisk profil; igenkänning; IKEA; kommunikation; representation; semiotik; strategisk kommunikation;

    Sammanfattning : Behovet av grafisk design ökar i samhället, genom både visuella och kommunikativa aspekter. Genom bestämda regelverk i form av grafiska profiler skapas en kommunikation mellan företag och mottagare. Denna kommunikation förmedlas genom grafiska medel och är väsentlig för formgivare att förstå. LÄS MER

  4. 4. "Medieteknik är mitt viktigaste verktyg"

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Sophia Wahlgren; [2019]
    Nyckelord :Technostress; Techno creators; techno-overload; techno-invasion; techno-uncertainty; techno-insecurity; kommunikation; e-post; grafisk formgivare;

    Sammanfattning : Det faktum att grafiska formgivare behöver använda sig av medieteknik i arbetet varje dag indikerar att technostress kan påverka deras yrkesutövning. Den här uppsatsen handlar därför om i vilken grad technostress upplevs hos grafiska formgivare i mediebranschen. LÄS MER

  5. 5. Etiska budskap på veganska måltidsproteinförpackningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Isabella Göransson; Charlotta Nilsson; [2018]
    Nyckelord :ethical consumption; vegan; packaging design; trademark; graphic communication; groceries; dietary; etiska budskap; förpackningsdesign; grafisk kommunikation; konsument; kost; livsmedel; varumärken; vegan;

    Sammanfattning : De etiska konsumenterna växer i antal (Young, Hwang, McDonald & Oates, 2010). och att äta veganskt blir allt mer populärt (The Nielsen Company, 2017). LÄS MER