Sökning: "grafisk högskolan dalarna"
Visar resultat 1 - 5 av 84 uppsatser innehållade orden grafisk högskolan dalarna.
1. Analys och förbättringsförslag av navigation i arbetsflöden ett business support system
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : Den teknik som används i vart moderna samhalle utvecklas konstant och likaså kraven for att användargranssnitten är effektiva och användarupplevelsen god. Ett användargränssnitt bestämmer på vilket sätt en användare interagerar med ett system eller en mjukvara, och användarupplevelsen definierar hur användaren upplever denna interaktion. LÄS MER
2. Förpackningsdesign ur genusperspektiv : En studie om könsneutral förpackningsdesign för deodoranter
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : Deodoranter är en produkt som har samma funktion för alla kön, men förpackningarna skiljer sig för att attrahera olika målgrupper. Tydligt könskodade förpackningar skulle kunna leda till att människor känner sig tvingade att välja en produkt som är anpassad för ett kön. LÄS MER
3. Designparametrars påverkan : En jämförande analys mellan olika marknadsföringskampanjer för en ny produkt
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : Bakgrund En framgångsrik lansering av nya produkter är en viktig faktor för ett företags långsiktiga framgång och inom den marknadsföring som används idag så har grafisk design blivit alltmer obligatorisk som kommunikationsform. Företag försöker optimera sin marknadsföring på sociala medier då de blivit en brännpunkt för att informera och forma konsumenters beteende. LÄS MER
4. Färgens och typografins inverkan på tillförlitlighet till e-handelswebbsidor ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : SyAet med denna studie var a< förstå hur konsumenter i Sverige med olika könsroller och åldrarupplever elektroniska (e-) handelswebbsidor som =llförlitliga baserat på den visuella designen.SyAet besvarades genom a< undersöka färg- och typografins påverkan på upplevd =llförlitlighet före-handelswebbsidor, u=från konsumentens perspek=v. LÄS MER
5. Arbetsprocess för reklambilder : Hur kan samarbetet mellan beställaren, fotografen och retuschören effektiviseras?
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/InformatikSammanfattning : De har en gemensam slutdestination men olika stopp på vägen. Så kanprojekt med samarbete mellan beställare, fotograf och retuschör beskrivas.I projekt med flera parter är det inte svårt att förstå att förlängdadeadlines, överskridande av budget, bristande kommunikation och friktionmellan parterna kan förekomma. LÄS MER