Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 1034 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Spelkaraktärers utveckling, i förhållande till Uncanny Valley : En jämförande studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Timothy Westmoreland; Kitti Khunkaew; [2024]
    Nyckelord :Uncanny Valley; datorspel; spelkaraktärer;

    Sammanfattning : Denna studie har ämnat att undersöka hur Uncanny Valley-fenomenet påverkat digitala karaktärer ur ett nutida perspektiv och hur resultatet kopplas till utvecklingen av ny teknologi. Detta har utförts genom att se över vilka skillnader som observerats idag jämfört med en studie utförd 2009 av Tinwell (2009). LÄS MER

  2. 2. Grafisk återgivning av radardetektion av flygplan : Utveckling av ett grafiskt användargränssnitt för PCL- och ADS-B-system

    Kandidat-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Alice Jansson; [2024]
    Nyckelord :GUI; Graphical user interface; PCL; Passive Coherent Location; ADS-B; HCI; Human-computer Interaction; Electronic warfare; Grafiskt användargränssnitt; MMI; Människa-maskin-interaktion; PCL; Passiv radar; ADS-B; Ljudkrig;

    Sammanfattning : Passive Coherent Location (PCL), eller Passiv Radar som det populärt kallas, är enteknologi inom radarlära som innefattar radartyper som inte själva skickar ut elektromagnetiska vågor för att finna och undersöka ett mål. Istället använder sig dessa radartyper av befintliga signaler, såsom radio- och TV-sändningar för att detektera mål. LÄS MER

  3. 3. Retrografisk skräck : Analys av nostalgisk representation & framkallandet av skräck inom indiespelgrafik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Fanny Lindholm; Samuel Harju; [2024]
    Nyckelord :nostalgisk grafik; retrografik; indiespel; skräckspel; spelgrafik;

    Sammanfattning : Målet med denna studie var att vidare undersöka den retrografiska trenden som har förekommit i indie-skräckspel under senare tid, där indie-spelutvecklare utnyttjar nostalgisk, lågteknologisk grafik i sina skräck-verk. Syftet var att urskilja vad som gör nostalgiska representationer användbart för grafisk utveckling av skräckspel, hur dessa representationer går att applicera för att möjligtvis framkalla skräck. LÄS MER

  4. 4. Advertising an unknown movie

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Fanny Eriksson Palm; Anton Suneson; [2023]
    Nyckelord :Filmaffisch; artificiell intelligens; AI; bildgenerering; grafisk design;

    Sammanfattning : Detta arbete undersöker hur man som relativt liten filmskapare kan generera intresse och tittarlust för en okänd film. Vi tar reda pÃ¥ vad som gör en filmaffisch attraktiv och ger sedan exempel pÃ¥ hur en affisch kan utformas för en fiktiv film. .. LÄS MER

  5. 5. Radar and sea clutter simulation with Unity 3D game engine

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Programvara och system

    Författare :Mikael Johnsson; Linus Bergman; [2023]
    Nyckelord :radar simulation; sea clutter simulation; game engine; Unity; ray tracing; compute shader; graphics programming; GPU; radarsimulering; sjöklottersimulering; spelmotor; Unity; strålspårning; compute shader; grafisk programmering; GPU;

    Sammanfattning : Game engines are well known for their use in the gaming industry but are starting to have an impact in other areas as well. Architecture, automotive, and the defence industry are today using these engines to visualise and, to some extent, test their products. LÄS MER