Sökning: "grafisk notation"
Visar resultat 11 - 15 av 1034 uppsatser innehållade orden grafisk notation.
11. En undersökning av kokboksomslag från 1990-tal till 2020-tal
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Cookbooks, cover design, discourse, graphic design, semiotic analysis, visual analysis .... LÄS MER
12. REKO: A mobile application to help producers and consumers to more easily sell and buy locally produced goods
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Intresset för närproducerad mat har under Ã¥ren ökat sÃ¥väl i Sverige som i andra länder. Konsumenter vill ha mer information kring vad de äter och det ställs högre förväntningar pÃ¥ att maten ska ha producerats energisnÃ¥lt, ha liten miljöpÃ¥verkan, vara hälsosam, och lokalproducerad. LÄS MER
13. Att illustrera rörelse : En analys av teckenspråksillustrationer
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Sign language was for the first time officially documented in the 18th century but even today we have not developed a collective way to illustrate sign language movements to be as informative as possible. The purpose of this essay is to investigate how illustrative and graphic elements influence informative and functional aspects of sign language illustrations. LÄS MER
14. Digitalt anpassad information för personer med läs- och skrivsvårigheter/dyslexi
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Detta är ett examensarbete i informationsdesign med inriktning textdesign. Syftetmed studien är att undersöka aspekter som gör digitala texter tillgängliga förutvald mottagargrupp med hjälp av principer framtagna för dessa i kombinationmed principer inom informationsdesign. LÄS MER
15. Varumärkesstrategi på sociala medier : En kvalitativ fallstudie om B2B-företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Syftet med fallstudien är att undersöka och jämföra B2B-företags strategi för att marknadsföra varumärken på sociala medier. Tidigare forskning inom området har visat att det finns en brist på kunskap om hur B2B-företag kan bygga starka varumärken på sociala medier. LÄS MER