Sökning: "grafisk profil"
Visar resultat 11 - 15 av 109 uppsatser innehållade orden grafisk profil.
11. "Det här är ingen slogan" - En analys av svenska kommuners översättning av varumärke
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur de svenska kommunerna, enligt dem själva, har översatt konceptet varumärke. Teori: Översättningsteori, varumärke, reputation management, regler för översättning (Røvik), diskursanalys inom social practice theory (van Leeuwen). LÄS MER
12. Skapandet av en grafisk profil till frisörföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologiSammanfattning : Denna undersökning genomfördes tillsammans med Marie Gustavsson, ägare av frisörföretaget Studio M. Målet var att skapa en grafisk profil, som ska hjälpa företaget att förmedla nedanstående värdeord och värderingar: Rofyllt Personligt Lyhört Kvalitet Familjärt Yrkesstolthet Allas lika värde För att få kännedom om hur logotyper hos frisörer ser ut idag, genomfördes en visuell innehållsanalys. LÄS MER
13. Influencerns användande av företags visuella identitet vid betalt samarbete
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologiSammanfattning : Influencers ar det nya verktyget i foretags marknadsforing. Men vad hander med foretags visuell identitet nar en influencer far skapa ett inlagg i samarbete efter en forfragan fran foretag. Studien bygger pa en visuell innehallsanalys av fyra olika foretag som anvander sig av influencers i det sociala medier Instagram. LÄS MER
14. Outdoor Bräcke : Behöver föreningar verkligen webbplatser?
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : The report handles the process of creating a website for Outdoor Bräcke. Outdoor Bräcke is a substantial outdoor facility built and planned by the sports association Bräcke Sportsclub. LÄS MER
15. Att utforma en e-handel för kvinnor med god navigerbarhet
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : After conducting a survey at Linköping University it was shown that few women choose to use protein powder. The same survey also showed that only a fraction of these women possessed knowledge regarding their optimal protein consumption. A web application that sells protein and training related products were therefore developed. LÄS MER