Sökning: "grafiska attribut"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden grafiska attribut.
1. The Applicability and Scalability of Graph Neural Networks on Combinatorial Optimization
Master-uppsats, KTH/Matematik (Avd.)Sammanfattning : This master's thesis investigates the application of Graph Neural Networks (GNNs) to address scalability challenges in combinatorial optimization, with a primary focus on the minimum Total Dominating set Problem (TDP) and additionally the related Carrier Scheduling Problem (CSP) in networks of Internet of Things. The research identifies the NP-hard nature of these problems as a fundamental challenge and addresses how to improve predictions on input graphs of sizes much larger than seen during training phase. LÄS MER
2. Genusinriktad marknadsföring i anknytning till digitala spel : En studie om mäns och kvinnors preferensskillnader angående genusinriktade grafiska spelteman
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Genusinriktad marknadsföring förekommer och utgår ifrån att konsumenter söker sig till genuskongruenta varumärken och produkter. Arbetet har ämnat undersöka om genusinriktad marknadsföring kan nyttjas inom det digitala spelmediet i kontext av ett grafiskt matcha 3-spelstema. LÄS MER
3. Streaming Graph Partitioning with Graph Convolutional Networks
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : In this work, we present a novel approach to the streaming graph partitioning problem which handles unbounded streams.Graph partitioning is a process of dividing a graph into groups of nodes or edges. LÄS MER
4. Kriminella Stereotyper : En studie om populärkulturell visualisering av kriminella män i datorspel och hur betraktarens tokning påverkas av attribut och hudfärg
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka vilken påverkan olika attribut hos en karaktär har på hur de uppfattas som mer eller mindre kriminella hos svenska spelutvecklarstudenter, och om dessa attribut har olika påverkan beroende på karaktärens hudfärg. Till undersökningen skapades sex karaktärer designade utefter karaktärer i spelet Grand Theft Auto 5(2013) och studien The Criminal Stereotype (Maclin, 2006). LÄS MER
5. "Äh, ryck upp dig!" : Grafisk gestaltning av mental ohälsa i karaktärsdesign för spel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Media har visat tendenser att gestalta mental ohälsa på nedvärderande sätt gentemot karaktären. Denna studie berör hur olika grafiska gestaltningar av depression påverkar betraktarens uppfattning av karaktären. Studien riktar sig mot tillämpning inom mediet elektroniska spel. LÄS MER