Sökning: "grafiska branschen"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden grafiska branschen.

  1. 1. Det grafiska gränssnittets kön : En kvalitativ studie om manliga användares uppfattning av könskodad och könsneutral webbdesign

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Frida Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Genus; stereotyper; könskodning; gränssnittsdesign;

    Sammanfattning : För att skapa webbsidor med hög användbarhet och bred acceptans är det viktigt att vara medveten om och förstå användares behov och förväntningar. IT-branschen idag består till största del av män och det är inte ovanligt att en utvecklare gör designval utifrån egna preferenser och erfarenheter. LÄS MER

  2. 2. "Har ni stoppat kakor i ölet, är ni helt dumma i huvudet?"

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Amanda Knöös; Emmie Lindh; [2020]
    Nyckelord :bryggerier; alkohol; hantverksöl; hantverksbryggerier; mikrobryggerier; nätverk; visuell kommunikation; sociala medier; strategisk kommunikation; varumärke; identitet; lokalitet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur hantverksbryggerier i Göteborg arbetar med sin externa strategiska kommunikation genom sina nätverk, på sociala medier, med sin grafiska profil samt genom försäljning och distribution. Valet av teman gjordes för att få en helhetsbild av bryggeriernas verksamhet. LÄS MER

  3. 3. Grafisk identitet för ett glasmästeri : Processen bakom produktionen avlogotyp, webbsida och grafisk manual för Falu Glastjänst AB

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Erika Pettersson; Emelie Ågren; [2017]
    Nyckelord :Glazing company; graphic design; graphic identity; graphic manual; web site; wordpress.; Glasmästeri; grafisk design; grafisk identitet; grafisk manual; webbsida; wordpress;

    Sammanfattning : För att särskiljas från konkurrenter och vara förtroendeingivande är en konsekvent grafisk identitet av stor vikt. Därför syftar föreliggande undersökning till att modernisera den grafiska identiteten hos Falu Glastjänst för att denna ska förmedla hållbarhet, kvalité och service. LÄS MER

  4. 4. Grafisk profilering av ett nystartat hälsoföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Christoffer Stenberg; [2017]
    Nyckelord :Graphic design; graphic profile; health company; mindfulness; visual identity; Grafisk design; grafisk identitet; grafisk profil; hälsoföretag; mindfulness;

    Sammanfattning : Föreliggande arbete har utförts i samarbete med det nystartade företaget Eklundens källa. Syftet med undersökningarna har varit att ta reda på hur en grafisk profil samt en användarvänlig hemsida bör framställas för att spegla företagets vision samt kärnvärden på lämpligast sätt. LÄS MER

  5. 5. Undersökningen av relationen mellan Moores lag och den  upplevda spelupplevelsen av AAA-titlar utvecklade under  2000-talet

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Lynn Lennmor; Erik Nolén; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Teknikutvecklingen sker i en rasande fart på bred front. Den tekniska utvecklingen har de senaste 10 åren gett oss konsumenter tillgång till enheter som Iphone, Oculus Rift, 3D-tv och mycket mer. Till mångt och mycket ligger den så kallade Moores lag till grund för nästan all denna utveckling. LÄS MER