Sökning: "graphic narrative"
Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden graphic narrative.
1. ”Nu står jag här, mitt i bilden” En intermedial analys av Bea Uusmas Expeditionen: Min kärlekshistoria
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturerSammanfattning : The aim of this essay is to examine Bea Uusma’s book The Expedition: A Love Story through an intermedial lens. The book tells the story of the failed Andrée North Pole expedition of 1897. It also focuses on the author’s own obsession with the expedition and her quest to explain the deaths of the crew members. LÄS MER
2. Att uttrycka goda och onda spelkaraktärer genom ljuddesign
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : Grafiska och musikaliska teorier kring godhet och ondska har tolkats och översatts till teorier lämpade för ljuddesign. Detta för att undersöka om en karaktärs godhet och ondska kan uttryckas endast med hjälp av ljuddesign som berättarverktyg. LÄS MER
3. Representation av skinheads genom layout av Gavin Watsons fotobok Skins
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : The photobook is a medium used by photographers for various reasons, one being the possibility to drive their narrative in a desired direction. Graphic design can impact this narrative by layout choices that affect how the material is perceived (Badger, 2014). LÄS MER
4. From the Third World to the First
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Ekonomisk-historiska institutionenSammanfattning : Over the past half century, Singapore has gone from a tiny island in Southeast Asia to becoming one of the world's most developed countries. Singapore's achievements are reflected not only economically, but also in its emergence as a global innovation and financial services center. LÄS MER
5. Visualisering av krisberedskap i brädspel : En visual analysis av spelet Prepper - Var inte rädd, var förberedd!
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This essay goes through how the board game Prepper - Var inte rädd, var förberedd! Visualizes crisis information. By using perform a semiotic analysis, you can see how the game visualizes crisis information for the player. LÄS MER