Sökning: "graphic profile"
Visar resultat 21 - 25 av 76 uppsatser innehållade orden graphic profile.
21. Visuell identitet ifloristbranschen : Skapandet av logotyp och grafisk profil tillBlomAnn’s Buketter och Binderier AB
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologiSammanfattning : Föreliggande undersökning genomförs i samarbete med uppdragsgivare och floristföretaget BlomAnn’s Buketter och Binderier AB. Syftet med undersökningen är att få den visuella identiteten att uppfattas som enhetlig samt förmedla företagets värdeord, flexibilitet, originalitet och miljö. LÄS MER
22. Framtagning av Rockmotion Films visuella identitet
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologiSammanfattning : I dagens medievardag blir rörlig bild allt mer vanligt. Fler satsar på att använda video och för de som producerar film blir det därför alltmer viktigt att kunna särskilja sig från sina konkurrenter med en visuell identitet. LÄS MER
23. Grafisk profilering av ett nystartat hälsoföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologiSammanfattning : Föreliggande arbete har utförts i samarbete med det nystartade företaget Eklundens källa. Syftet med undersökningarna har varit att ta reda på hur en grafisk profil samt en användarvänlig hemsida bör framställas för att spegla företagets vision samt kärnvärden på lämpligast sätt. LÄS MER
24. Maximerad träning för din rumpa! : Hur visuell retorik kan hjälpa och motivera användaren till fortsatt träning.
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Training is very popular today, more and more people are becoming aware of the positive effects of training. Based on my own and others experiences, many will get started with the training but lose the motivation to continue after a while when they do not see results. LÄS MER
25. Redesign av Falu Basketsgrafiska profil
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologiSammanfattning : Arbetet genomfördes i samarbete med Falu Basket som var i behov av en ny grafisk profil, då deras befintliga var osammanhängande och inte attraherade deras målgrupp. Vi ställde oss frågan: Hur kan Falu Baskets grafiska profil moderniseras så att den attraherar målgruppen, medlemmar i föreningen i åldrarna 10–15 år? Det genomfördes en intervju med en styrelsemedlem i syfte att ta fram fakta om föreningen och för att få en bättre förståelse för hur de ville identifiera sig. LÄS MER