Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Vit i Villa! - Bildsemiotiska analyser av tidningen Vi i Villas omslagsfotografier.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen; Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Bakgrund: Tidningen Vi i Villa är en annonsfinansierad gratistidning som grundades 1957, sedan dess har tidningens innehållsmässiga mål varit att ge läsaren råd och rön kring ekonomi och skötsel av villor. Under 2010-talet har Vi i Villa skickas ut till Sveriges alla villahushåll 8–10 gånger om året. LÄS MER
2. Du är vad dina föräldrar läste? : En komparativ publikstudie om nyhetskonsumtion, politiskt intresse och arvet från föräldrarna
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Den här uppsatsen försöker genom djupintervjuer med åtta respondenter att förstå om det finns några skillnader i nyhetsintresse och -konsumtion samt politiskt intresse och engagemang, mellan personer som växte upp i ett hem med och utan dagstidning. Om det uppkommer skillnader som inte går att koppla till om man vuxit upp med eller utan dagstidning ämnar den här uppsatsen också ge svar på vad de skillnaderna då kan bero på och utbildning finns med som möjlig variabel. LÄS MER
3. Det är ingen rocket science : En varumärkesundersökning av Metro i Karlstad
Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to do a brand survey of Metro in Karlstad. The study will originate from the terms ”brand identity” and ”brand associations”, where the brand identity is the organization’s desired view of the brand, and the brand associations define the associations held by the consumers. LÄS MER
4. Extra! Extra! Read all about it!
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel Extra! Extra! Read all about it! Författare Ida Eriksson Uppdragsgivare Extra Östergötland Kurs Examensarbete i Medie- och Kommunikationsvetenskap Termin Vårterminen 2011 Handledare Ingela Wadbring Sidantal 52 sidor inklusive referenser och bilagor Antal ord 19 986 ord Syfte Att undersöka en lokal daglig gratistidnings ställning i sitt spridningsområde. Extra Östergötland är mitt case i undersökningen. LÄS MER
5. Extra Linköping och Norrköping?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel Extra Linköping och Norrköping? – En jämförande innehållsanalys av lokalsidorna i Extra Östergötland, Östgöta Correspondenten och Norrköpings tidningar Författare Nadège Mayunga och Kristin Pontén Kurs Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation vid Göteborgs universitet. Termin Höstterminen 2010 Syfte Syftet är att undersöka om lokalsidorna i Extra Östergötland skiljer sig innehållsmässig i jämförelse med Norrköpings tidningar och Östgöta Correspondenten. LÄS MER