Avancerad sökning
Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. GRATISTIDNINGAR, ETT LJUS I MEDIESKUGGAN? En studie kring gratistidningarnas innehåll
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Medie- och kommunikationsvetarprogrammet, Göteborgs universitet Nivå: Grundnivå Termin/år: Ht 2015 Handledare: Britt Börjesson Examinator: Nicklas Håkansson Antal ord: 14 482 Syfte: Att undersöka hur gratistidningarna kan ses som ett hållbart alternativ för nyhetskonsumtion på orter som saknar redaktion från traditionell dagspress Teori: Medierna i samhället, Local media performance. Nyhetsvärdering Metod: Kvalitativ innehållsanalys på 28 utgåvor från 7 tidningar. LÄS MER
2. Metro och Punkt.se -en kvantitativ studie om gratistidningar-
C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: Metro och Punkt.se -en kvantitativ studie om gratistidningar. Författare: Anna-Karin Klingberg Kurs: Uppsatsarbete 10 p i Medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik och masskommunikation vid Göteborgs universitet. LÄS MER
3. Samma nyheter i olika tidningar? : en kvalitativ innehållsanalys på tre gratistidningar
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och informatikSammanfattning : Huvudresultaten i undersökningen är att de tre gratistidningarna väljer att profilera sig helt olika. City Göteborg väljer att profilera sig som en gratistidning med lokala nyheter i ett kvällstidning format. PunktSE väljer att profilera sig som en gratistidning med en blandning av lokala och nationella nyheter i ett kvällstidningsformat. LÄS MER
4. Gratis är gott! : Hur en gratistidning påverkar läsbeteendet till att komplettera eller substituera redan befintliga nyhetstidningar
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Det är framför allt de unga som drar sig till den nya gratistidningen och det är framför allt de som samtidigt i högst utsträckning lämnar de andra äldre gratistidningarna för den nya. 10-20 åringarna tenderar att bli mer nyfikna på kvällstidningarna och vi kan se att en ökad läsning av dessa uppstått. LÄS MER